رئیس شبکه دامپزشکی بدره گفت: در نیمه نخست امسال چهار هزار و 735 راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی و 69 هزار و 698 راس دام نیز علیه بیماری آبله گوسفندی واکسینه شدند.
کد خبر: ۳۰۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 04 October 2016
 به گزارش تابناک ایلام : جلال کاظمی روز سه شنبه اظهار کرد: واکسیناسیون 96 هزار راس دام سبک روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری و سمپاشی، قرنطینه و کنترل بیماری های مشترک میان انسان و دام در نیمه نخست امسال انجام شد.
 

وی واکسیناسیون 22 هزار و 611 راس دام علیه بیماری آبله بزی، 14 هزار و 567 راس دام علیه بیماری بروسلوز بره و بزغاله و بیش از 90 هزار راس دام علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک را از دیگر اقدام های انجام شده در نیمه نخست امسال اعلام کرد.

کاظمی با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی و بروسلوز برای چهار هزار و 107 راس گاو و گوساله نیز در این مدت انجام شد، افزود: اقدام های انجام شده با هدف پیشگیری از بروز بیماری های مشترک میان انسان و دام بوده است.

وی عملکرد حوزه سمپاشی این شبکه را برای دام های سبک و سنگین به تعداد 34 هزار و 941 راس اعلام کرد و یادآور شد: برای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام 300 قلاده سگ گله و خانگی نیز در برابر بیماری هاری واکسینه شده و 50 مورد تست سل نیز در سطح گاوداری های شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به نقش مهم دام و طیور در تامین معیشت مردم گفت: پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان لازم است مشارکت کاملی در زمینه انجام طرح های ملی و منطقه ای بهداشت و واکسیناسیون داشته باشند تا از بروز بیماری های گسترده مشترک بین انسان و دام پیشگیری کرده و زمینه تولید و توزیع مواد غذایی سالم در جامعه را فراهم کنند.

بدره در 87 کیلومتری ایلام واقع است که تیر ماه سال 1392 در تقسیمات کشوری از بخش به شهرستان ارتقا یافت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار