مشگین‌شهر فردا میزبان یادواره شهدای گمنام
پدر و مادری که بعد از 27 سال چشم انتظاری بوی فرزندشان را در دیار سبلان حس کرده بودند، به مهد دلیران آمدند تا به فراغ طولانی آنها با فرزند خوشنام خود پایان بدهند.
کد خبر: ۳۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 03 May 2015

به گزارش فارس، در روزهای گذشته و با مشخص شدن هویت یکی از شهدای والامقام شهر مشگین‌شهر که با عنوان شهدای گمنام تشییع و خاکسپاری شده بودند، خانواده شهید علی خالقی با دریافت خبر شناسایی فرزندشان به دیار سبلان سفر کرده تا در مشگین‌شهر به زیارت فرزندشان بروند.

پدر این شهید والامقام که به همراه مادرش اشک از دیدگانشان جاری بود در حالی وارد فرودگاه اردبیل شدند که از میزبانی مردم اردبیل و مشگین‌شهر از این شهدای والامقام به ویژه فرزندشان قدردانی کردند.

پدر این شهید والامقام که فرزندش را شهید در راه مکتب اسلام و ولایت می‌داند به غیرت و عشق‌ورزی اردبیلی‌ها به حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) افتخار می‌کند و بر این باور است که فرزندش از آن جایی که در این دیار آرام گرفته باید همواره به خود ببالد که در سرزمین عشق به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) و برادرش ابوالفضل (ع) آرام گرفته و در شکوه و عزت واقعی است.

فاطمه شکری مادر این شهید والامقام نیز که اهل کرمان است از چشم انتظاری 27 ساله سخن به میان می‌آورد که در هر روز منتظر آمدن فرزندش از جبهه‌های حق علیه باطل بوده و در این سال‌ها همیشه در مناسبت‌های مختلف برای پیدا شدنش دعا می‌کردند.

چه سخت اما شیرین صحنه‌ای است که پدر و مادری بعد از 27 سال چشم انتظاری فرزندشان، او را پیدا کنند و سجده سپاس بر درگاه الهی بسایند که بالاخره «یوسف گم گشته باز آمد به کنعان غم مخور»

خانواده شهید علی خالقی وارد اردبیل و رهسپار مشگین‌شهر شدند تا فردا در یادواره 54 شهید گمنام استان اردبیل که به میزبانی مشگین‌شهر و در یادمان شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود، حضور پیدا کرده و ادای دینی به ساحت این شهدا داشته باشند.

شهید علی خالقی متولد گلبافت کرمان از شهدای والامقامی است که سال 64 در عملیات والفجر هشت و در منطقه فاو به شهادت رسید به طوریکه این شهید والامقام همسنگر سردار سلیمانی بود که بعد از 27 سال گمنامی و مفقودالاثر بودن در روزهای گذشته با آزمایش دی.ان.ای مشخصات او معلوم و به خانواده او اعلام شد.

این شهید گمنام سال 91 در مشگین‌شهر تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار