کد خبر: ۳۰۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 05 October 2016
به گزارش تابناک یزد،خیران تفتی با پرداخت چهار میلیارد و 300 میلیون ریال زکات در شش ماهه نخست سال جاری، رتبه اول را در خصوص پرداخت زکات در سطح استان یزد به خود اختصاص دادند.
 "محمدحسن وراثی" مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفت با اشاره به طرح‌های مشارکتی این نهاد در جهت خدمت‌رسانی مطلوب به نیازمندان، به تشریح عملکرد حوزه مشارکت‌های مردمی در امر زکات پرداخت.

وي با بیان این که پرداخت زکات موجب توسعه عدالت، تعدیل ثروت و برکت در رزق می‎‎شود، افزود: حوزه توسعه مشارکت‎های مردمی این نهاد در بیش از ۴۵ سرفصل کاری مشغول به ارائه خدمات است که جمع‎آوری زکات، صدقات، طرح رضوان(کمک به احداث منازل مددجویی)، طرح اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح‌های مشارکتی است.

وارثي با اشاره به این که پرداخت زکات بهترین عامل برای فقرزدایی و زمینه‌ساز ایجاد رفاه در جامعه است، تصریح کرد: اگر همه کسانی که فریضه الهی زکات مشمول آنان می‌شود در این زمینه اهتمام کنند، دیگری فقیری در جامعه یافت نمی‌شود.

مدیر کمیته امداد تفت با تاکید بر این که خشکسالی‌های چند ساله اخیر موجب کاهش چشمگیر محصولات کشاورزی و باغی با توجه به اقلیم  موجود در سطح شهرستان تفت شده است، عنوان کرد: خیران و نیکوکاران این شهرستان در شش ماهه سال جاری سه میلیارد و 500 میلیون ریال زکات مستحبی و 800 میلیون ریال زکات واجب پرداخت کرده‌اند که از این مقدار یک میلیارد و300 میلیون ریال سهم محرومین بوده است.

اين مسئول با بیان این که همه مردم باید در جهت احیای فریضه زکات تلاش کنند، اظهار کرد: سخاوتمندان تفتی در سال گذشته 14 میلیارد و350 میلیون ریال زکات مستحبی و 650 میلیون ریال زکات واجب پرداخت کردند و رتبه اول استان را به خود اختصاص دادند.

گفتني است؛ کمیته امداد با شناسایی محرومین و نیازمندان و تعیین اولویت ها جهت رفع نیازهای اقتصادی آنها از محل وجوهات زکات اقدام می‌كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار