رئیس شبکه دامپزشکی سیروان گفت: طرح ملی پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سیروان آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 05 October 2016

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت الله آزادفر، رئیس شبکه دامپزشکی  در خصوص اجرای طرح پایش آنفولانزای فوق حاد طیور در این شهرستان اظهار داشت:  طرح ملی پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سیروان آغاز شد.

 

وی اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که آنفلوانزای مرغی نامیده می شود یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور می باشد که تاکنون خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری در سراسر دنیا وارد کرده است.

 

آزادفر افزود: با توجه به بروز اپیدمی های آنفلوانزای پرندگان در طی سالهای گذشته در طیور صنعتی و بومی، احتمال وجود آلودگی و گردش ویروس آنفلوانزای پرندگان وجود دارد لذا این شبکه بر اساس دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور اقدام به اجرای طرح ملی پایش هدفمند آنفلوآنزای پرندگان نموده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا نمونه های سرمی‌ از طیور سنتی شروع و به منظور ارزیابی سروتیپ‌های مختلف آنفولانزا به آزمایشگاه اداره کل استان ارسال می شود.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سیروان ضمن اشاره به تهیه سرم از دو واحد روستائی تصریح کرد : در صورت مثبت شدن نمونه‌ های سرمی اخذ شده، سواپ ‌گیری از طیور مشکوک و انجام آزمایش تکمیلی صورت می پذیرید.

 

وی با اشاره به عدم رخداد این بیماری در شهرستان گفت: ‌حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌ برداران بخش کشاورزی و دامپروری استان ‌در تولید ملی و پویایی اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است لذا از کلیه پرورش دهندگان طیور می خواهیم که در صورت مواجه با تلفات غیر متعارف طیور، مراتب را سریعاً به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا آزمایشات و اقدامات لازم به عمل آید./م

 
 
 
 
منبع:سیروان نوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار