با پیگیری های ماحوزی؛
سازمان یونسکو هر سال یک شهر را با کمک سه مرکز بین‌المللی کتاب به عنوان پایتخت کتاب تعیین می‌کند که این سه مرکز انجمن ناشران بین‌المللی کتاب، اتحادیه بین‌المللی فروشندگان کتاب و اتحادیه بین‌المللی انجمن کتابخانه‌ها است. تا کنون: مادرید، اسکندریه، دهلی نو، آمستردام و بیروت از جمله شهر های جهان بوده اند که به این افتخار رسیده اند.
کد خبر: ۳۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 04 May 2015
تابناک بوشهر: پایتخت جهانی کتاب عنوانی است که از سال ۲۰۰۱ میلادی به این‌سو هر ساله از سوی سازمان یونسکو به شهری داده می‌شود که در جهت تقویت جایگاه کتاب و خواندن آن کوشش شایانی کرده‌باشد. هدف یونسکو این است تا از این طریق در آن سال به اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب بپردازد و از این راه شوق مطالعه را در مردم ایجاد کند. این انتخاب هیچ جایزهٔ مالی را برای برگزیدهٔ آن دربر ندارد؛ بلکه تصدیق بهترین برنامهٔ اختصاص داده‌شده به کتاب و کتاب‌خوانی است. سازمان یونسکو هر سال یک شهر را با کمک سه مرکز بین‌المللی کتاب به عنوان پایتخت کتاب تعیین می‌کند که این سه مرکز انجمن ناشران بین‌المللی کتاب، اتحادیه بین‌المللی فروشندگان کتاب و اتحادیه بین‌المللی انجمن کتابخانه‌ها است.

تا کنون شهرهای: مادرید، اسکندریه، دهلی نو، آمستردام و بیروت از جمله شهر های جهان بوده اند که به این افتخار رسیده اند.
حمیده ماحوزی یکشنبه‌شب در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر ایران در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری و کودکان شهر کاکی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی خوبی که در سطح استان صورت گرفت، استان بوشهر به اتفاق خوزستان، یزد و گنبد کاوس به عنوان کاندیدای پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

ماحوزی بیان کرد: برای انتخاب پایتخت کتاب جهان نیز با طرح خوبی که از طرف استان به وزارتخانه ارسال شد، استان بوشهر از میان ۲۶ استان و ۶۶ طرح به عنوان سه طرح برگزیده به یونیسکو معرفی شد که این جای افتخار دارد.

وی اظهار داشت: این نشان می دهد که استان بوشهر دارای پتانسیل زیادی است که باید در خودمان خود باوری را تقویت کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار