رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از شناسایی پیکر مطهر شهید احمد روستایی، یکی از شهدای تازه تفحص شده و بازگشت آن به آغوش پدر پس از 35 سال جدایی خبرداد.
کد خبر: ۳۰۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 08 October 2016
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از شناسایی پیکر مطهر شهید احمد روستایی، یکی از شهدای تازه تفحص شده و بازگشت آن به آغوش پدر پس از 35 سال جدایی خبرداد.

به گزارش ایسنا، منصور ابراهیمی، در این رابطه افزود: این شهید بزرگوار متولد سال ١٣۴٢ در ملایر است که در سن ١٨ سالگی به عضویت بسیج درآمد و به جبهه اعزام شد و در نهایت در ٢۶، آذرماه ١٣۶۰ به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه شهید روستایی در زمان شهادت مجرد بوده، اظهارکرد: این شهید بزرگوار در منطقه گیلان غرب و در عملیات مطلع الفجر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ابراهیمی با بیان اینکه مادر شهید روستایی فوت کرده اما پدر ایشان ساکن ملایر و در قید حیات هستند، ادامه داد: شهید احمد روستایی از جمله شهدای مفقودالاثر ملایری بودند که در جریان تفحص پیکرهای شهدا توسط کمیته جست وجوی مفقودین از طریق بانک اطلاعاتی DNA و تطبیق DNA شهید با بازماندگان وی مورد شناسایی قرارگرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر خاطرنشان کرد: مراسم وداع با این شهید بزرگوار ١۶ مهرماه جمعه شب، ساعت ٢١ با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف در مسجد جامع برگزار خواهد شد و پیکر مطهر شهید روستایی روز شنبه همزمان با ششم ماه محرم در ساعت ٩ صبح از میدان امام بر روی دست مردم ولایت مدار و شهید پرور ملایر به سمت میدان آزادگان تشییع و پس از قرائت نماز میت توسط امام جمعه در نهایت در گلزار شهدای بهشت هاجر ملایر به خاک سپرده خواهد شد.

ابراهیمی با استناد به سخنی از شهید آوینی، که:" گمنامی برای شهرت پرستها دردآور است، اگر نه همه اجرها در گمنامی است"، یادآورشد: شهدای جوان و نوجوانی که مردانه به میدان نبرد حق علیه باطل رفتند هرگز و تحت هیچ شرایطی برای ما گمنام نیستند و نخواهند ماند.

وی، با اشاره به آیه ۱۵۴ سوره بقره، افزود: کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت، تصریح کرد: یاد شهدا، مصداق یاد خدا است و دل شهید قرآن بالغی می باشد که اسرار عالم در آن نهفته است.

ابراهیمی افزود: شهدا، در میدان نبرد حق علیه باطل خانه داشتند و مسافر هفت اقلیم عشق شدند و حالا وظیفه خطیر مسئولان زنده نگداشتن یاد و نام آنها و پیروری از اهداف و سیره عملی آنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار