معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی ایلام از آموزش مهارت‌های زندگی مشترک و ازدواج به بیش از ۱۴هزار زوج در طول امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 08 October 2016

 به گزارش تابناک ایلام ؛ «ایوب مروتی» اظهار کرد: طرح آموزش مهارت‌های زندگی برای حدود 9هزار نفر امسال برنامه‌ریزی‌شده که در محیط‌های مختلف آموزشی از پیش‌دبستانی گرفته تا مراکز آموزش عالی، محلات و محیط‌های کاری به عموم مردم آموزش داده خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه در سال جاری ارائه آموزش مهارت‌های زندگی مشترک و ازدواج به بیش از ۱۴هزار نفر از استان در دستور کار قرارگرفته است افزود: این آموزش‌ها در قالب سه طرح شامل مهارت‌های زندگی، آموزش زندگی خانواده و پیش از ازدواج است که تا پایان سال ارائه خواهد شد.

 

مروتی خاطرنشان کرد: این طرح نیز ویژه افراد متأهل است که به‌صورت کارگاهی در محلات، محیط‌های اداری و آموزشی تا پایان سال برای دو هزار و 73نفر ارائه می‌شود و به‌منظور تحکیم ازدواج‌ها و کاهش طلاق نیز طرح آموزش‌های پیش از ازدواج ویژه گروه سنی 20تا 30سال در دستور این اداره کل قرارگرفته که برای بیش از سه هزار نفر اجرا خواهد شد.

 

وی تعداد مراکز مشاوره استان را شامل یک مرکز مشاوره تخصصی، 13مرکز مشاوره عمومی، سه مرکز سلامت روان محلی و یک مرکز مشاوره دولتی عنوان کرد و گفت: عمده خدمات مشاوره‌ای ارائه‌شده در این مراکز شامل مشاوره فردی، گروهی، روان‌درمانی، زوج‌درمانی، خانواده‌درمانی، اجرای آزمون‌های روانی، تربیت کودک، حل مشکلات بین فردی و غیره اعلام کرد.

 

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام گفت: طی امسال درمجموع بیش از دو هزار و 470 مورد مراجعه به این مراکز انجام‌گرفته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار