مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام به منظور جلوگیری از ازدحام اهدا کنندگان خون ازادامه اجرای طرح نذر خون تا روز اربعین نیز خبرداد.
کد خبر: ۳۱۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 14 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مهدی اکبری دهبالایی گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام و معطلی مراجعان و اهدا کنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورا، اجرای طرح نذر خون تا روز اربعین نیز ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه طرح نذر خون از عاشورا تا اربعین به مدت 2 سال است که در استان ایلام اجرا می شود، افزود: این واحدهای خونی برای بیماران تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و همه عمل های جراحی در 11 مرکز استان جمع آوری و سپس مورد استفاده قرار می گیرد.
 
دکتر اکبری گفت: در شب و روز تاسوعا 86 مورد اهدا خون در استان صورت گرفته است و تعداد 68 مورد نیز برای نذر خون ثبت نام کرده اند که تا اربعین آنها نیز واحد خونی خود را بتدریج و در زمان های مورد نیاز اهدا خواهند کرد.
 
وی تاکید کرد: اهدا کنندگان در شب عاشورا 145 مورد بودند ولی کل مراجعه کنندگان در صبح عاشورا 163 مورد است که از این تعداد 94 مورد اهدا، 54 مورد نذر خون و تعداد باقی مانده واجد شرایط اهدا نبودند.
 
مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام یادآور شد: با وجود کمبود نیروی انسانی، پرسنل های این پایگاه در مرکز اهدای خون ایثار گرانه این خدمات را به مردم ارائه دادند که جای تقدیر و تشکر از آنها دارد.
 
وی افزود: در ماه محرم اهدا و نذر خون تنها محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا نیست بلکه نوبت دهی برای اهدای خون به بیماران و بدلیل جلوگیری از کمبود فراورده های خونی در روزهای آینده، شهروندان اهدای خون خود را به روزهای بعد از عاشورا و تا اربعین موکول کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار