مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: برنج از طریق گمرکات استان کرمانشاه وارد نشده و براساس مصوبه هیئت دولت واردات برنج توسط تعاونی‌های مرزنشینان انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۱۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،خلیل حیدری با اشاره به نامه مصوبه شورای اقتصاد و نامه وزیر جهاد کشاورزی در 29 خرداد امسال به رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر ممنوعیت ترخیص برنج از گمرکات از ابتدای مرداد 95 اظهار داشت: بعد از اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت واردات برنج و غیرمجاز دانستن صدور حکم ترخیص برنج از سوی گمرکات سراسر کشور، هیچ محموله برنجی از طریق گمرکات استان کرمانشاه وارد کشور نشده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه برنج‌هایی که بعد از تاریخ یک مرداد به گمرکات کشور وارد شود اجازه ترخیص ندارد، گفت: دو محموله برنج وارداتی در شهریور ماه و قبل از آن به گمرکات استان کرمانشاه وارد شده بود و این محموله‌ها باید جهت ترخیص از گمرک مجوزهای لازم را از سوی سازمان مرکز بهداشت، استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی استان کسب کند.

حیدری با بیان اینکه نمونه برنج‌های وارداتی به استان کرمانشاه در همان زمان ورود یعنی در شهریورماه توسط گمرک به ادارات ذیربط استان ارسال شده است، عنوان کرد: تاریخ ابلاغ بخشنامه ممنوعیت واردات برنج از سوی سازمان جهاد کشاورزی و تاریخ استعلام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مبنی بر سالم بودن این دو محموله که بعد از یک ماه تأخیر در اوایل مرداد ماه اعلام شد، همزمان شد.

وی با اشاره  به اینکه برنج وارداتی به گمرکات استان قبل از تاریخ اعلام ممنوعیت واردات به مرزهای گمرکی وارد شده است بیان کرد: بر این اساس از نظر قانونی ترخیص این برنج‌ها بلامانع است و از زمان ممنوعیت واردات برنج، توسط جهاد کشاورزی حتی یک کیلو برنج به گمرک استان وارد نشده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از آزادسازی واردات برنج توسط تعاونی‌های مرزنشینان با مصوبه هیئت دولت خبرداد و اظهار کرد: بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان شمش حاصل از ذوب آلومینیوم، برنج، اجزاء و قطعات ماشین‌آلات خط تولید، باطری سربسته، کاتالیزورهای تقویت شده، انواع U.P.S، کمپرسورهای معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار