مدیرعامل شرکت چرخشگر خبر داد
مدیرعامل شرکت چرخشگر از راه‌اندازی گیربکس ال90 به عنوان نخستین گیربکس خودروی سواری در کشور در این شرکت خبر داد و گفت: این خط تولید با صرف هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیارد ریال اجرایی شده است.
کد خبر: ۳۱۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 19 October 2016
حسن وفادار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اتمام عملیات نصب، راه‌اندازی و تست تجهیزات خط تولید گیربکس ال90 رنو در شرکت چرخشگر، این شرکت آماده افتتاح و بهره‌برداری رسمی از اولین خط تولید گیربکس سواری است.

وی افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون شرکت چرخشگر بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع گیربکس‌های سنگین و نیمه سنگین اتوماتیک و دستی در کشور است، این شرکت با تولید گیربکس ال90، زمینه فعالیت خود را در حوزه گیربکس‌های سواری نیز گسترش داده است.

وفادار گفت: راه‌اندازی این خط تولید با صرف هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیارد ریال اجرایی شده و هم‌اکنون خط تولید گیربکس ال90 شرکت چرخشگر، مدرن‌ترین خط تولید گیربکس دستی موجود در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: این خط در بین سایر خطوط مشابه تولیدکنندگان گیربکس‌های دستی شرکت رنو در سراسر جهان در سطحی ممتاز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت چرخشگر اظهار داشت: ضد خطا بودن ایستگاه‌های کاری، سطح ایمنی بسیار بالا و در سطح استانداردهای جهانی، قابلیت و امکان ردیابی قطعات و پروسه های تولیدی صورت گرفته بر روی محصول و همچنین سرعت بالای تولید از ویژگی‌های ممتاز خط تولید جدید است.

وفادار تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید این خط در حدود 100 هزار دستگاه گیربکس در سال طی تنها یک شیفت کاری بوده و در صورت اعلام نیاز از طرف مشتری (شرکت رنو) این رقم به سیصد هزار دستگاه در سال در طی سه شیفت کاری قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت چرخشگر خاطرنشان کرد: طبق توافقات صورت گرفته با شرکت رنوپارس به شرط تامین نیاز داخلی، امکان صادرات گیربکس تولیدی شرکت چرخشگر به سایر بازارهای خارجی مورد نظر رنو نیز پیش‌بینی شده و در قرارداد دو جانبه لحاظ شده است.

معرفی پروژه ال90

گزارش فارس حاکی است، تولید خودرو بر مبنای پلت فورم ال90 در ایران، محصول همکاری خودروسازان ایرانی و شرکت خودروسازی رنو فرانسه در قالب یک پروژه مشارکتی چند جانبه است. خودرو تندر (لوگان) بعنوان اولین محصول از پلت فورم ال90 ، یکی از بهترین خودروهای تولیدی از لحاظ کیفی در داخل کشور می‌باشد که منطبق با استانداردهای روز شرکت رنو و با نظارت مستقیم کارشناسان و  نمایندگان این خودروساز بین المللی در شرکتهای ایران خودرو و پارس خودرو تولید می‌شود.

داخلی سازی تولید قطعات خودروهای مبتنی بر پلت فورم ال90 و صادرات آنها جزو اهداف اصلی دست‌اندرکاران و طراحان این پروژه در کشور بوده است. در این راستا انتخاب بهترین قطعه‌سازان ایرانی جهت تولید داخلی قطعات و مجموعه های این خودروها در دستور کار قرار گرفت و شرکت چرخشگر نیز که یکی از پیشرو ترین و با سابقه ترین تولید کنندگان انواع گیربکس در ایران و منطقه خاورمیانه می باشد،  از طرف شرکت رنو فرانسه بعنوان تولید کننده گیربکس ال90 انتخاب گردید.

معرفی گیربکس ال90

گیربکس ال90 یک گیربکس 5 دنده دستی بهینه سازی شده، بهمراه مجموعه دیفرانسیل و با عملکردی بسیار خوب و همچنین با کیفیت ساخت عالی می باشد.

این گیربکس دارای تنوع گسترده با قابلیت کاربرد در انواع و اقسام خودروهای سواری و باری (سبک) متعلق به خانواده ال90 می‌باشد. تیپهای مورد نظر برای استفاده در بازار خودرو ایران شامل JH3 و JHQ برای خودروهای سواری و JRQ برای وانت بارهای طرح ال90 می باشد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار