همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی،
تایناک: همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی با حضور دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تفرش از کتاب سایه های معماری رونمایی شد.
کد خبر: ۳۱۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 23 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی با حضور دکتر  سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تفرش از کتاب سایه های معماری رونمایی شد.

 این کتاب توسط دکتر قاسم فضلی باستانشناس و مردم شناس اداره کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، به نام کتاب "سایه های معماری دراستان مرکزی" منتشرشده است.

این کتاب حاوی تجربیات ارزنده نویسنده در طول 23 سال حضور مستقیم در عرصه معماری بناهای تاریخی، کاوش آثار باستانی و جستجوی کوی و برزن های قدیمی شهرها و روستاها در پیوند با جاذبه های گردشگری  و فرهنگ و آداب و رسوم باقی مانده از دوران های گذشته تاریخی مردم استان مرکزی می باشد.

سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در حاشیه  این رونمایی   گفت: دسترسی روزمره نویسنده به منابع و آثار باقی مانده از دوران های تاریخی و تجزیه و تحلیل ساختار معماری این بناها، و مصور بودن این کتاب بر ارزش آن نزد دانش پژوهان و محققین می افزاید.

وی ادامه داد: ارائه تصاویر از پدیده های بدست آمده و از آثار معماری که به تازگی کاوش گردیده اند، بر تازگی و بروزسازی اطلاعات علاقه مندان خواهد افزود.

نویسنده درباره مراسم روز اول تابستان، جشن خاچوراتس و درخت های کیهانی و یا به عبارتی، درختانی که از شکوه و سرزندگی و عمری طولانی برخوردار بوده و مقدس شمرده می شوند، باب جدیدی را برای تحقیق در فرهنگ و مبانی ایران شناسی می گشاید .

جریان روان گویی و روایت گونه در ارائه اطلاعات مهم، مشاهده گری مستقیم، اندازه گذاری با ابزار دقیق و آگاهی های تاریخی و اشاره به سوابق هر موضوع ارائه شده، از دیگر خصوصیات کتاب مذکور می باشد که می تواند علاوه بر متخصصین، خوانندگان عادی را نیز مجذوب خویش سازد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار