معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: امسال ۲۳ هزار دانش‌آموز ورودی داشتیم که از این تعداد ۶۹۰ مشکوک به آلودگی پدیکولوز داریم که رقم بالایی نیست اما همین مقدار نیز قابل‌پیگیری است.
کد خبر: ۳۱۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 24 October 2016
به گزارش تابناک قم، مجتبی رمضان بیگی در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، بابیان اینکه آلودگی پدیکولوزیس جنس و سن خاصی نمی‌شناسد و با شروع سال تحصیلی شدت آلودگی بیشتر می‌شود، اظهار داشت: شناسایی، غربالگری و پیگیری توسط آموزش‌وپرورش انجام می‌گیرد اما مسئله اصلی در خصوص درمان است که باید دقت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مدارس استان فاقد مراقبت بهداشت است، افزود: امسال 23 هزار دانش‌آموز ورودی داشتیم که از این تعداد 690 مشکوک به آلودگی داریم که رقم بالایی نیست اما همین مقدار نیز قابل‌پیگیری است.

در این جلسه حسین ارسنجانی اظهار داشت: آن چیزی که در استان قم شاهد بودیم انسجام لازم برنامه‌های پروژه مهر بود و استان قم بهترین استانی بود که در آن پروژه‌ها  به نحو احسن انجام می‌شد.

رئیس گروه بازدیدی پروژه مهر از استان قم افزود: سازمان‌دهی نیروی انسانی به‌خوبی در استان قم انجام می‌گیرد یکی از مواردی که شاهد بودیم بحث پیگیری و اثربخشی مسئولان در زمینه‌های مختلف بود.

ارسنجانی با اشاره به بحث پیگیری لحظه‌ای و اثربخشی مسئولان استان قم در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: برخی از مشکلات مانند کمبود اعتبارات، کمبود مشاور در دوره متوسطه دوم مربوط به‌کل کشور است و مختص استان خاصی نیست.

وی بیان کرد: هنرستان‌های استان قم نیازمند تجهیزات هستند که این مسئله به وزارت آموزش‌وپرورش ارجاع داده‌شده است تا هنرستان‌هایی که نیازمند هستند با شماره‌حساب‌های مستقیم خود هنرستان تخصیص هزینه صورت گیرد.

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به کسب رتبه 4 کنکور سراسری استان قم افزود: استان قم از رتبه 11 به رتبه 4 صعود کرده است استان قم به لحاظ پتانسیل بسیار بالایی که دارد حتی می‌توان رتبه دوم را نیز شاهد باشیم و این جایگاه بسیار خوبی است.

ارسنجانی بابیان اینکه همدلی و همکاری تمام مجموعه است که کامل‌ترین نمره را استان قم در سطح کشور کسب کرده است، تصریح کرد: اخیراً استان قم درزمینهٔ هنرهای تجسمی نیز کسب رتبه کرده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار