یادواره سردار رشید اسلام عیسی آستویی شنبه شب با حضور مسولین استانی و شهرستانی و خانواده های معظم شهدا و جمع کثیری از عموم مردم در مسجد امام رضا ع شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 30 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شهید آستوی در سال ۱۳۴۰ در بغداد متولد شد . شهید در خانواده ای پایبند به اصول دینی رشد نمود و با همین روحیه توانست دوران تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد اجتماعی گردد .پس از مدتی به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد .
 
 وی به عنوان فرمانده گروهان ، ازمهارت خاصی برخوردار بود و در تجهیز و فرماندهی گروه ها از خود توان خاصی نشان می داد . عاقبت شهید در ۲۴/۷/۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید و پیکر مطهرش مدتها مفقود بود و پدر بار این انتظار را تحمل نکرد و به فرزندش پیوست .
 
پیکر مطهر شهید بعد از گذشت ۱۱ سال از کوچ غریبانه اش ، در حالی که تکه استخوانهای معطرش یادآور آن شهید بود ، در منطقه ی عملیاتی عاشورا توسط گروه تفحص شناسایی و به ایلام منتقل گردید و در سال 1374در سیل از جمعیت در گلزار شهدای صالح آباد در کنار دیگر هم رزمانش جاودانه شد.
 
 
 
 
 
روایتی از همزم ایشان علی رحمان صادقی؛ مهرماه سال ۶۳ بود .زمزمه های انجام عملیات به گوش می رسید.شهید آستوی حالت خاصی داشت ودائم می گفت:من از این عملیات بر نمی گردم،این سفر آخر منه .با بچه ها دور هم جمع شده بودیم ،شهید آستوی یک دست لباس کار بسیجی و یک جفت پوتین کهنه دستش بود، گفت:چون من از این عملیات بر نمی گردم و جنازه ام دست دشمن میفته ،نمی خوام لباس قابل استفاده تنم باشه . بچه ها همه زدند زیر خنده و گفتند:مگه علم غیب داری ؟ گفت:حالا من یه چیزی گفتم خودتون می بینید. شهید آستوی از بچه ها ماژیک خواست و گفت: پشت لباسم بنویسید (یازیارت یاشهادت) و اسممو جاهای مخفی لباس بنویسید چون می دونم که مفقودالاثر می شم .نهایتا عملیات آغاز شد، چند روز گذشت و یاد حرفهای شیرین شهید آستوی افتادم ولحظه به لحظه یادش بودم و از دوستان و همرزمانش احوالش را می گرفتم ،اما از شهید آستوی هیچ خبری نبود بالاخره حرفهایش به واقعیت پیوست .
 
 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار