جمعی از کارکنان شرکت مخابرات ساعتی قبل در مقابل مجلس شورای اسلامی به دلیل اعتراض به نامه ي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص مازاد 60درصدی نیروهای شرکت مخابرات که با خصوصی شدن این شرکت همچنان بر سر کار هستند، تحصن کرده اند.
کد خبر: ۳۲۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 30 October 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی طبق گزارش های رسیده جمعی از کارکنان شرکت مخابرات ساعتی قبل در مقابل مجلس شورای اسلامی به دلیل اعتراض به  نامه ي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص مازاد 60درصدی نیروهای شرکت مخابرات که با خصوصی  شدن این شرکت همچنان بر سر کار هستند، تحصن کرده اند.
وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در این نامه نوشته است که پافشاری مراجع حل اختلاف وزارت کار جهت اجرای دستورالعمل 36 روابط کار در خصوص تسری طرح طبقه بندی مشاغل شرکت مخابرات ایران برای کارگزاران شرکت های پیمانکاری باعث تعدیل 24هزار نیروی این شرکت می شود.
این در شرایطی است که شرکت مخابرات ایران در سال 91 نسبت به برگزاری آزمون استخدامی و جذب حدود 5000 نیرو اقدام نموده است و بر اين اساس نیروهای شرکتی شرکت مخابرات ایران به نامه وزیر ارتباطات مبنی بر وجود نیرو های مازاد در شرکت اعتراض داشته و خواهان اجرای قانون خانه ملت و تمکین شرکت مخابرات ایران به اجرای قوانین کار هستند.

متن نامه کارکنان به شرح زیر می باشد: 
باسمه تعالی
وزیرمحترم ارتباطات وفناوری اطلاعات  


 باسلام  

در راستاي نامه ارسالی تان به وزیر محترم تعاون،کارو رفاه اجتماعی و ارسال رونوشت آن به شرکت مخابرات ایران جهت خوش آمد حضرات از دفاعیه تان، نهایت تاسف خود را برای آنانکه مسئولیت صیانت وحفاظت ازحقوقمان به دستان پرکفایتشان سپرده شده است  رابه عرض می رسانیم. 
شما تنها دم از قانون می زنید قانون شما برگرفته ازقرآن که نیست خالی ازعیب باشد  . تصویب شده به وسیله کسانی است که علم مطلق ندارند آنقدر ماده وتبصره برایش می تراشند که در صورت به خطرافتادن منافع افراد و اشخاص تحت حمایتشان به آنها استناد کرده وخودرا از زیربار مسولیت اجرای قانون کنار بکشند .

جناب آقای وزیر ما جوانان این مملکت هستیم نه آواره ایم ونه پناهنده، اکثر ما تاریخ تولدمان برمیگردد به زمان آوراگی و جنگ.  آنقدر بهای انقلاب پدران ومادرانمان  را پرداختیم تا جوانیمان درمحرومیت ازتمام نعائم سرزمینمان  به میانسالی رسید.
زمانی که قراربود شرکت مخابرات واگذار شود آنها که دم ازسیاست می زدند وخود را موکلین این مردم می دانستند می بایست اول ازهمه به عاقبت نیروی انسانی آن می اندیشیدند.
طبق آمار شما در نامه تان به وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی درتاریخ 95/8/5 ،عنوان شده   40000جوان سی تا چهل ساله این مملکت باحداقل حقوق کارگری بدون هیچ مزایای رفاهی زیر سایه پرچم شرکتی زندگی می کنند که بی گزاف می توان گفت جزء سه شرکت پردرآمد ایران است، چگونه از 40000 نفر جوان که سنواتشان دراین شرکت به استناد همان نامه جنابتان حداقل هشت سال است انتظار دارید که سنوات باقیمانده شان را درسکوت وبی هیچ اعتراضی بگذرانند. 
شما علنا دردفاعیه تان ازشرکت مخابرات ایران ما را یا به سکوت یا به تعدیل نیرو تهدید کرده اید.جناب آقای وزیر ! ما نیروهای به جا مانده از بخش دولتی هستیم همان نیروهایی که قراربود درهمان سال واگذاری( سال  88و 89) اول تکلیف آنها مشخص شود. نیروهای شرکتی که چنان شتابزده و ازهول حلیم در راستای اجرای قانون اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد که سرنوشت 40000 نیروی جوان این کشور نادیده گرفته شد وهمه را در دیگ بی تدبیری مدیران ارشد ریخت. حال شما مدافع لازم الاجرا بودن قوانین رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 1394 می شوید . بهتر نبود که قانونگذاران را به اصلاح این همه قوانین که دود بلا استفاده ماندنشان تنها به چشمان جوانان این مرزو بوم می رود دعوت می کردید.

شما بفرمایید ماکجا برویم بعدازحداقل هشت سال سابقه خدمت!؟
اگر قانون برعلیه ماست قانون اشتباه است حکم خدا که نیست تغییرناپذیر باشد. کمرهمت به  اصلاح قوانین ببندید نه تهدید ما. 
 تاکی ما 40000نفر می بایست بهای اشتباهات اینچنین قانونگذارانی را بپردازیم. اگرتنها نیروی انسانی این شرکت درراستای اجرایی نشدن قانون رفع موانع تولید رقابت پذیرو...و... مازاد است وسبب زیان ده شدن شرکت  چراسهامدارانش بعد گذشت هشت سال ازخرید آن ابراز پشیمانی نکرده اند!؟
 سنگ چه کسانی رابه سینه می زنید !؟
شما وزیر ملت هستید یا وزیر خواص وسرمایه داران! ؟
چگونه سرنوشت چهل هزار جوان را زیر قلم قدرتتان لگدمال می کنید !؟
چگونه بدون آنکه کفشهای مارابپوشید ودرجاده عمربه هدررفته مان یکروز قدم برداریددر نامه ی به دربگو دیوار بشنود ماراتهدید به اخراج می کنید؟ !
ما وارثان این سرزمینیم . پدران ومادران ما انقلاب کردند وشمایان را برمسند قدرت نشاندند تا فرزندانشان زیر پرچم اسلام در حکومت عدل زندگی کنند. 
 امام فرمودند انقلاب ما انفجار نوربود . آن پیر فرزانه اکنون کجاست تاببیند درانفجار این نور عمر اکثریت جوانان دهه اول انقلابش به بیکاری و بیگاری سوخت تا روشنایی بخش محفل آنان باشد که تنها و تنها به دنبال سهم خود از انقلابند . 

جناب آقای وزیر مانه راه پس داریم ونه راه پیش پا به سنیم ،فرزندانمان به نوجوانی وجوانی رسیده اند ودرآمد ما کفاف زندگی شرافتمندانه ای که درخور یک ایرانی ست را نمی دهد وتازه این درد قشر کارگر است چه رسد به درد بیکاره ها.

تاریخ گواه آن است که قانونهای غلط اجراشده و قوانین درست اجرا نشده، نارضایتیها راپرورش داد ونارضایتیها انقلابها را ،اکثرما برای به ثمر نشستن درخت این انقلاب کودکیمان رازیر دیوار صوتی گذراندیم  وعزیزانمان رابه خاک سپردیم چرا با تحقیرکردن ماو خرد وکوچک شمردن خواسته هایمان به نارضایتیها دامن می زنید  ما چیزی فراتر از حقمان نمی خواهیم.
 حق ما ازسرزمینی که خاکش هم گنج است  یک زندگی شرافتمندانه است نه تهدید، آن هم اززبان کسی که دست یاری به طرفش دراز کرده ایم.
ازشما وزیردولت امید و تدبیر انتظار آن بود که اگر قانون 40000جوان مملکت شمارا به پذیرش خردشدن کمرکارگری زیربارهزینه های یک زندگی عادی مجبورمی کند ، به دفاع از منافع سرمایه دارانی که بیت المال را قسطی وبا فروش اموال خود بیت المال صاحب شدند تهدید به سکوت وتعدیل نمی کردید .اماچهل هزار تاسف وتاثر 

مازدوستان چشم یاری داشتیم         .....   خودغلط بود آنچه می پنداشتیم
.
.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار