تابناک تهران - کارهای روی زمین مانده زیاد داریم، اما بعضی از آنها کمی حساس ترند .... شاید چون منابع مالی و اعتباری به آنها تعلق می گیرد و کاری از پیش نمی رود !!! یا به خاطر کم توجهی به شهروندانی که زیر این پروژه ها کمر خم می کنند و کسی صدایشان را نمی شنود !!!!! پروژه روی زمین یا زیر زمین مانده تونل بزرگراه شهید شوشتری یکی از این کارهاست....
کد خبر: ۳۲۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 30 October 2016
این اولین‌بار نیست که پروژه‌های عمرانی شهر تهران از میان پهنه‌های سبز شهر تهران عبور می کند، البته هیچکاه شهرداری تهران هم به‌دنبال تخریب نبوده؛ اما هماهنگی‌ها میان شهرداری و سازمان محیط ریست همیشه از ابتدای کار اتفاق نمی‌افتد و در‌حالی‌که خانه‌های مردم و محلات به هم ریخته و کارگاه‌ها تجهیز شده‌اند و اعتبارات شهر روی زمین خوابیده است، پروژه برای مدتی طولانی متوقف می‌ماند.
 تونل شهید شوشتری در کشاکش حساب و کتاب ها
بزرگراه شهید شوشتری در مرز شرقی حریم تهران و به موازات بزرگراه بسیج و بزرگراه شمالی- جنوبی است که از تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید یاسینی آغاز شده و پس از عبور از یک مسیر ۱۳ کیلومتری، به تقاطع بزرگراه دولت آباد با بزرگراه امام رضا(ع) می‌رسد.
 
شهرداری تهران از چند سال قبل کلنگ احداث این بزرگراه چند بخشی را که جزئی از کمربند شرقی تهران است، بر زمین زد؛ اما از همان ‌زمان تاکنون این پروژه به‌دلیل تداخل با چند پارک جنگلی متوقف ماند.
 
علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان اینکه از آنجایی که در طرح اولیه ساخت بزرگراه شوشتری، این بزرگراه از بخش عمده‌ای از  جنگل سرخه حصار عبور می کرد که به دلیل تعارض این پروژه عمرانی با حیات درختان جنگلی سرخه حصار این طرح مورد تایید سازمان محیط زیست قرار نگرفت گفت: "مقرر شد مجموعه شهرداری تهران نسبت به تغییر طرح و انتقال بخش زیادی از مسیر به فضای زیرسطحی و تونلی اقدام کند."
 
معاون فنی  و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در پی اصلاح طرح، "مشاور"  مورد تایید سازمان محیط زیست و شهرداری تهران برای انجام مطالعات و تهیه پیوست های زیست محیطی انتخاب شد افزود: "پس از اعمال نظرات محیط زیست پیش‌بینی تونل ۶۰۰ متری در طرح اولیه، با تجدید نظر به سه‌هزارو ٦٠٠ متر تونل تبدیل شده است."
 
اما حالا که با تصمیمات جدید قرار بر شروع دوباره پروزه است، شهرداری در روزهای بی‌پولی به سر می‌برد. احداث تونل حدود چهار کیلومتری از زیر دو پارک جنگلی و منطقه حفاظت‌شده، همین امروز بیش از ‌هزار میلیارد پول نیاز دارد که شهرداری فعلا ندارد و به نظر می‌رسد بهانه‌های زیست‌محیطی و امروز و فردا کردن درباره این بزرگراه دلیلی جز بی‌پولی شهرداری تهران ندارد.
 
البته شهرداری هم دست روی دست نگذاشته و به دنبال تأمین اعتبار برای مابقی پروژه، کارهایی کرده وگویا دارد اموال بزرگ‌مقیاس مثل نمایشگاه شهر آفتاب و شهروند را می‌فروشد، آن هم به بانک شهر، همان بانکی که روزی جزئی از شهرداری بود و این پروژه هم مانند دیگر عملیات های عمرانی طرف حساب مالی اش بانک شهر است... انگار تا تکلیف حساب و کتاب های مالی شهرداری و بانک شهر مشخص نشود عملیات عمرانی تونل شهید شوشتری هم زیر زمین می ماند...
 
اما آیا بهتر نبود قبل از شروع تمام این کارها و معطل نگه داشتن چنین پروژه ی عظیمی این حساب و کتاب ها انجام میشد؟؟؟؟؟ حالا که ما صبر کرده ایم، ولی لطفأ یک ستون دیگر هم به این دفتر حسابرسی تان اضافه کنید و طلب مردم بی گناهی که چندسالی است ملک هایشان به خاطر این پروژه خریداری شده و هنوز تصفیه حساب نکردند هم بدهید !!!!!!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار