مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد:
با مراجعه مستمر اهدا کنندگان خون هیچ مشکل و کمبود گروه خونی را در استان شاهد نیستیم. در هفت ماهه سال جاری بیش از 25هزار و 819 واحد خون از داوطلبین دریافت شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 10 در صد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۲۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 31 October 2016
مدیرکل انتقال خون استان قم در گفتگو با خبرنگار تابناک قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 29 هزار نفر از داوطلبین به مراکز اهدای خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد 25 هزار و 819 نفر موفق شدند خون خود را اهدا نمایند.

مرتضی نوریان افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 10 در صد رشد داشته که از مجموع اهداکنندگان 1341 نفر اهدا کننده خانم و مابقی اهدا کننده آقا بوده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 9 هزار واحد خون و فراورده های خونی در شبکه خون رسانی کشور توزیع شده است.

نوریان گفت: همچنین بیش از 31هزار واحد خون و فراورده های خونی به بیماران نیازمند استان و مراکز درمانی ارسال نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 30 هزار واحد بوده، رشد 8 درصدی داشته است.

وی افزود: شاخص اهدای خون مستمر که از مهمترین شاخص ها در سلامتی و ایمنی خونهای اهدا شده است، در هفت ماهه 55 درصد بوده است و نیز تعداد 40618 هزار واحد خون و فرآورده های آن به بیمارستان های استان جهت استفاده بیماران نیازمند ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه بطور کامل نیاز درمانی استان به خون و فرآورده خونی مرتفع شده است، گفت: خوشبختانه با مراجعه مستمر اهدا کنندگان خون هیچ مشکل و کمبود گروه خونی را در استان شاهد نیستیم.

نوریان افزود: با توجه به رشد اهدا کنندگان بانوان از 4/4 به 5 درصد کل اهدا کنندگان نسبت به مدت مشابه قبل امیدواریم تمام مردم عزیز خصوصا بانوان توجه داشته باشند که پیش از اهدای خون، اهداکنندگان توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت نبود مشکل، اهدای خون صورت می‌پذیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار