پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور استاندار آذربایجان ‌شرقی در شرکت چرخشگر تبریز از شرکت‌های زیر مجموعه ایران‌خودرو افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 01 November 2016
به گزارش تابناک تبریز، این خط تولید که محصول نهایی آن گیبرکس پیشرفته جی‌.اچ‌.کیو (JHQ) خواهد بود، با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت چرخشگر و رنوپارس به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت تولید آن، سالانه 300 هزار دستگاه است.

برای راه‌اندازی فاز اول این خط تولید شامل خط مونتاژ گیربکس بالغ بر سه میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته و برای دو فاز دیگر یعنی داخلی‌سازی پوسته‌های گیربکس و شفت و دنده‌ها برنامه‌ریزی شده است.

خط تولید گیربکس جی.اچ.کیو دارای سیستم خطاناپذیری کامل و سطح اتوماسیون بالاست و پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در کشور به شمار می‌رود.
 

استاندار آذربایجان‌شرقی در این مراسم با بیان اینکه این خط تولید در جهت تامین نیازهای داخلی با آخرین تکنولوژی روز راه‌اندازی می‌شود، افزود: برخی تصور می‌کردند با برجام محصولات تولیدی خارجی به کشور وارد می‌شود ولی امروز شاهد هستیم تکنولوژی، صنعت و دانش فنی وارد کشور می‌شود و ایده‌ها و آرزوهای مردم ایران در حال تحقق است.

این مسئول اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی که پایلوت اقتصاد مقاومتی است همه عوامل جمع شده‌ایم تا وضعیت صنعت و تولید استان را به قله‌های مد نظر برسانیم و بتوانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی به جای بشکه‌های نفت قطعات ساخته شده و انواع تولیدات صنعتی را صادر کنیم.

جبارزاده در عین حال خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد برون‌نگر یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است که تحقق آن به دست توانمند فعالان عرصه صنعت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امروز بحث بیکاری افراد تحصیلکرده یکی از معضلات جامعه به شمار می‌رود و با افتتاح خط تولید گیربکس JHQ چرخشگر شاید ده‌ها شرکت قطعه ساز در کنار چرخشگر لازم است که ملزم به بکارگیری نیروی انسانی تحصیلکرده خواهد بود و بخشی از مشکل بیکاری استان حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل در جلسه حضور دارند و اعلام می‌داریم هر طرح توسعه‌ای که ارائه دهید در کنار شما خواهیم بود و موانع و مشکلات شما را رفع و تسهیلات ارزی و ریالی شما را تامین خواهیم کرد.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
خواستم بگم بیکاری افراد تحصیل کرده جامعه بیشتر به خاطر توقع بالای این افراد هست الان با این همه دانشگاه مختلف همه جز تحصیل کرده ها محسوب می شوند و یک فرد لیسانس نمی آید در کارخانه پای دستگاه بایستد و از این مثال ها زیاد داریم البته این امر هم باعث می شود که چرخ کارخانه های تولید هم نچرخد چرا که با تحصیل بالا کارگر کم می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار