یکی از مشکلات عمومی این روزهای ورزش کشور موضوع جذب تماشاگر به ورزشگاه‌هاست و باشگاه صبای قم به عنوان یکی از تیم‌های لیگ برتری ورزش قم با این مشکل روبه‌رو است.
کد خبر: ۳۲۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 01 November 2016
به گزارش تابناک قم، قیمت بلیت تماشای مسابقات لیگ بر‌تر فوتبال گاهی سبب می‌شود تماشاگران ترجیح دهند از طریق گیرنده‌های تلویزیونی مسابقات لیگ را تماشا کنند. قیمت بلیت مسابقات با توجه به نوع مخاطب مسابقات فوتبال و حضور تماشاگران از قشر متوسط و ضعیف و عمدتا جوان جامعه در ورزشگاه، می‌تواند یکی از دلایل اثرگذار در جذب تماشاگر باشد؛ اما در این زمینه که آیا رایگان کردن تماشای مسابقات صبا در قم برای هواداران قمی واقعا در جذب تماشاگر اثر دارد یا خیر موضوعی است که باید به آن با تردید نگریست.

فراموش نکنیم ترغیب حضور یک تماشاگر در ورزشگاه به عوامل مختلفی غیر از موضوع قیمت بلیت بستگی دارد. تسهیل رفت‌وآمد به ورزشگاه و محل استقرار آن، جذابیت مسابقات و کیفیت آن برای تماشاگر، میزبان محبوبیت و علاقه‌مندی یک تیم برای تماشاگر به طوری که تماشاگر پیش از حضور در ورزشگاه برای دیدن بازی تیمش از نزدیک لحظه‌شماری کند و نوع رابطه بین باشگاه و هوادار همه عواملی است که خروجی آن به سکوهای خالی یا ورزشگاهی مملو از تماشاگر می‌انجامد.

صبا سال‌هاست با معضل جذب تماشاگر مواجه است و معمولا تعداد تماشاگران این تیم در بازی‌های خانگی فصل جاری عددی بین ۵۰ تا ۳۰۰ نفر بوده است. صبا فقط در ۲ فصل ابتدایی انتقال به قم تماشاگر جالب توجهی داشت؛ اما رفته رفته تعداد هواداران صبا رو به نزول نهاد. 

ورزشگاه یادگار امام(ره) در قم با قرارگرفتن در حاشیه شهر قم مکان مناسبی برای حضور تماشاگران نیست؛ اما این ورزشگاه با ظرفیتی در حدود ۱۱ هزار صندلی در دیدارهای استقلال و پرسپولیس در قم تقریبا پر از هوادار می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار