استاندار قزوین از برگزاری کنگره شهدای استان در تیر ماه سال آینده خبر داد و گفت: باید تمام تمهیدات لازم برای برگزاری با شکوه این رخداد فرهنگی آماده شود.
کد خبر: ۳۲۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 02 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در نشست ستاد کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در سالن اجتماعات میهمانسرای استانداری برگزار شد، افزود: دستگاه های اجرایی عضو ستاد باید فعالانه در راستای برنامه ریزی و اجرای تصمیمات ستاد تلاش کنند و مراحل اجرایی این برنامه فرهنگی بدون تعلل انجام شود.
وی تاکید کرد: هیچ کوتاهی از دست اندرکاران برگزاری این کنگره عظیم پذیرفتنی نیست و مدیران بایستی همراهی لازم را در این راستا داشته باشند.
همتی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و امکانات دستگاه های اجرایی استان در هر چه باشکوه تر برگزار شدن این رخداد فرهنگی تاکید کرد و افزود: با بسیج تمامی امکانات و هم افزایی مدیران و اعضای ستاد، زمان اجرای کنگره شهدای استان برای تیرماه سال 96 باید نهایی شود.
نماینده عالی دولت در استان افزود: استفاده از نیروهای انسانی مجرب و متخصص و بهره مندی مناسب از منابع مختلف باید در اجرای برنامه های این ستاد مورد توجه قرار گیرد.
همتی در ادامه جمع آوری آثار و خاطرات شهدای استان را ضروری دانست و گفت: از این طریق می توان بانک اطلاعاتی جامع و ارزشمندی را به دست آورد تا زمینه ای برای انجام کارهای ارزشمند و فاخر فرهنگی فراهم شود.
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز در این نشست گفت: برنامه های ستاد کنگره شهدا باید از غنای معنوی، نظم و دربرگیری برخوردار باشد تا اتفاقی ماندگار و اثرگذار گردد.
سردار محمد شاهرخی افزود: با توجه به اینکه تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی چیزی فراتر از یک وظیفه اداری است، از اینرو برای رسیدن به مطلوب نباید به آن نگاه اداری داشت.
وی در ادامه خواستار سرعت بخشیدن به کارها و برنامه های مرتبط به کنگره شهدا از سوی دستگاه ها و نهادهای ذیربط شد.
رئیس ستاد اجرایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین نیز در این نشست گفت: جمع‌آوری، حفظ و نگهداری آثار شهدا اهمیت بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و همه مسئولان مربوطه در برگزاری کنگره فوق باید تلاش کنند تا فرهنگ یاد شده را به نسل امروز و آینده انتقال دهند.
سرهنگ حسین رجبی افزود: اگر ما بتوانیم آثار شهدا را جمع‌آوری و به خوبی نگهداری کنیم، می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را براساس این مستندات بدرستی و به نحو مطلوبی در جامعه ترویج دهیم.
وی اظهار داشت: جمع‌آوری آثار شهدا حجم کار و اعتبار بالایی می‌طلبد و در این راستا انتظار داریم مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تحقق این هدف یاری کنند.
سرهنگ رجبی ادامه داد: تا برگزاری این کنگره باید کتابهای مختلف و فیلمنامه های کوتاه و بلند پیرامون سیره زندگی شهدا تهیه شود تا ابعاد مختلف رفتاری، اخلاقی و شیوه زندگی این شهدا برای قشرهای مختلف مردم به نمایش گذاشته شود.
استان قزوین سه هزار شهید سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار