گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برجسته استان قزوین با اشاره به اینکه نشر، اشاعه گناه و بردن آبروی افراد، خود گناه کبیره است، گفت: امروزه دشمن با شخص کاری ندارد و هدف اصلی آن‌ها دشمنی با اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) است.
کد خبر: ۳۲۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 02 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین جواد قلی پور، قاری برجسته استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به آیه ۱۲ سوره حجرات، اظهار کرد: «خداوند متعال فرموده‌اند اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد از بسيارى از گمان‌ها بپرهيزيد كه پاره‌ای از گمان‌ها گناه است، جاسوسى نكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكنند؛ آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏ پذير مهربان است.»
 وی با بیان اینکه خداوند متعال ستارالعیوب بوده و طبق آیات و احکام نیز هیچ کس حق ندارد که آبروی شخصی را ببرد، افزود: حتی اگر شخصی با چشم خود فردی را در حال ارتکاب گناه ببیند حق بردن آبروی او را ندارد این در حالی است که گناه شخص اشاعه دهنده گناه از جرم احتمالی مجرم بیشتر است.
قلی پور با اشاره به اینکه نشر، اشاعه گناه و بردن آبروی افراد، خود گناه کبیره است، عنوان کرد: امروزه دشمن با شخص کاری ندارد و هدف اصلی آن‌ها دشمنی با اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) است.
مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: الگوی ما در زندگی اهل‌بیت‌(ع) هستند و اگر فردی گناهی مرتکب شد نباید در اعتقادات مردم خللی وارد شود این در حالی است که هنوز جرمی اثبات نشده و طبق آیات قرآن تهمت زدن و بردن آبروی افراد گناه کبیره محسوب می‌شود.
این قاری برجسته استان قزوین اظهار کرد: تمام اتفاقاتی که در اطراف ما رخ می‌دهد باید تلنگری برای ما باشد این در حالی است که روز حساب نزدیک است و هرکس باید خود را محک بزند.
وی افزود: در روز قیامت پرده‌ها کنار رفته و گناه همه افراد مشخص می‌شود این در حالی است که باید با یاد مرگ دقیق‌تر عمل کرده و وارد وادی گناه تهمت و دروغ نشویم.
ارشاد، مهم‌ترین وظیفه جامعه قرآنی است
مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه ارشاد مهم‌ترین وظیفه جامعه قرآنی است، بیان کرد: امربه‌معروف، نهی از منکر و همچنین تزکیه نفس از مهم‌ترین وظایف جامعه قرآنی به شمار می‌رود چراکه اگر این موارد رعایت شود، دشمن قادر نخواهد بود به دشمنی خود ادامه دهد.
قلی پور با اشاره به اینکه خداوند پوشاننده عیوب است، گفت: طبق آیات و روایات ما نیز نباید گناه شخصی را فاش کنیم این در حالی است که گناه او را با چشم دیده باشیم نه اینکه طبق شنیده‌ها تنها به شایعات دامن زده و در اشاعه گناه شریک باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار