یادداشت؛ حسن ورزی؛
شاهدیم که مجلسیان تبار سیاسی خود را در مقابل منافع غبر سیاسی معامله میکنند .اگر بر مبنای اعداد حاضر در مجلس و گرایشات سیاسی نمایندگان بود بایستی هیچ کدام از این سه کاندیدا ها رای نمی آورد.
کد خبر: ۳۲۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 03 November 2016
اپیزود اول
 
رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلبان درکل کشور شرایط بسیار بدی را برای آنها در رقابت با اصولگرایان فراهم نموده است. ایشان در بسیاری از حوزه های انتخابیه خود مجبور به معرفی برخی از اصولگرایان غیر تندرو از جانب خود برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نمودند و البته برخی ازکاندیداهای جوانی که بعدها در مجلس سخنان خود را بنام خدای رنگین کمان آغاز نمودند.
 
اپیزود دوم
 
بغیر از شهرهای تهران و شیراز و قزوین که لیست امید به مدد حمایت رئیس جمهور اسبق یکجا رای شهر را بردند در بقیه مراکز استان ها و شهرهای کوچک و بزرگ این کاندیداهای اصولگرایان بودند که برنده انتخابات شدند. مهمترین شاخص اصولگرایان اما مرزبندی با فتنه بود. یعنی کسانیکه کمترین نقشی و یا حمایتی در حوادث بعد از انتخابات سال 88 داشته اند قطعا در این لیست قرار نگرفته و حتی لازم بود بر علیه آن مساله و آنان نیز موضع تندی از جانب اصولگرایان اتخاذ می گردید.
 
مثلا درقم علی لاریجانی بدلیل اینکه از نقش خود  در سال 88 عذرخواهی و توبه نکرده بود در لیست اصولگرایان قرارنداشت اما اراده ای هم برای چرخش سیاسی به چپ از خود نشان نمی داد هرچند در لیست امید قم قرار داده شده بود.
 
به هرحال اردیبهشت 94 اصولگرایان تیر زدند مجلس انقلابی ماند. مجلس انقلابی تر از گذشته. ایران فقط تهران نیست و..
همه این تیترها یک چیز را می گفت آنهم شکست نزدیکانبه فتنه.
اپیزود سوم
عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان که نقش موثری در رد صلاحیت هاشمی در انتخابات سال 92 داشت و با حضور در تلویزیون ملی از هاشمی انتقاد کرده بود از مجلس دهم موفق به اخذ رای برای عضویت در شورای نگهبان نشده بود. اما این بار درمجلس 10 ام با رای بسیار بالایی از این مجلس مسیر حضور او در شورای نگهبان  هموار گردید. فردای آنروز رزونامه ها و سایتهای اصولگرا همگی تیتر زدند مجلس دهم انقلابی تر از مجلس نهم.
 
 
اپیزود چهارم
سه تن از وزیران دولت تدبیر و امید که همراهی خوبی هم با دولت داشته  ازبدنه دولت خارج می گردند.
جایگزین این سه نفر، افرادی هستند که همگی به نقش داشتن در فتنه88 متهم بوده و بر مبنای همین اتهام ها نیز از مجلس نهم نتوانستند رای اعتماد بگیرند. همه اتفاقاتی که در مجلس نهم افتاد تا این سه تنتوانند رای بیاورند در مجلس دهم  هم افتادو اسناد زیادی از بازداشت یا حضور این افراد در تحصن ها و تظاهرات و امضای بیانیه ها و .. رو شد و مجلسیان نیز درجریان مسائل قرار گرفتند.
 
اما با کمال تعجب هر سه وزیر پیشنهادی رای آوردند .
اپیزود پنجم
بااین مقدمه بایستی بیه این سئوال پاسخ داد براستی مجلس دهم  مجلس معامله گران است که با لابی خود و افراد خود، نمایندگان را تغییر می دهند . یا این مجلس طرفدار فتنه گران است و یا اینکه این مجلس، مجلس اصولگرایان است.
به نظر میرسد بایستی اینگونه پاسخ داد که این حرکت مجلس نیز تابعی است از  تغییر نگاه ملی مردم ما به سیاست . گویی در سیاست  محوریت  مباحث اندیشه ای به محوریت مباحث مادی سوق یافته است. ویا انتفاع کوتاه مدت افراد و جریان های سیاسی است که پدیده ها را رقم می زند.اگر اصولگرایان خود را مقلد رهبری می دانند چرا به افراد حاضر در فتنه 88 رای دادند؟ اگر اصولگرا نیستند چرا پشت رهبری موضع گرفته اند و از ایشان هزینه می کنند و شعار می دهند
متاسقانه شاهدیم که مجلسیان تبار سیاسی خود را در مقابل منافع غبر سیاسی معامله میکنند .اگر بر مبنای اعداد حاضر در مجلس و گرایشات سیاسی نمایندگان بود بایستی هیچ کدام از این سه کاندیدا ها رای نمی آورد اگر این اعداد درست نیست و نمایندگان در باطن اصلاح طلب و در ظاهر اصولگرا هستند پس وای بر علم سیاست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :