فرماندار شهرستان تاکستان:
فرماندار شهرستان تاکستان گفت: با توجه به تولید ۵۰ هزار تن کشمش در شهرستان تاکستان باید بسترهای مناسب برای صادرات این محصول فراهم شود.
کد خبر: ۳۲۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 05 November 2016

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرنگار مهر، سیاوش طاهرخانی صبح شنبه در جلسه بررسی وضعیت کشمش استان که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن کشمش در کشور تولید می شود که سهم شهرستان تاکستان نزدیک به ۵۰ هزار تن است و از این مقدار فقط ۶ هزار تن کشمش صادراتی بنام استان ثبت می شود و باید بسترهای مناسب برای صادرات کشمش از شهرستان فراهم شود.  

وی افزود: البته قدم های خوبی در زمینه صادرات این محصول  برداشته شده اما همچنان شاهدیم بیشتر حجم کشمش استان قزوین به نام دیگر استانها صادر می شود و مردم و بهره برداران بویژه باغداران شهرستان تاکستان از آن بهره لازم را ندارند.

فرماندار شهرستان تاکستان اضافه کرد: طی ماه های اخیر با ورود بخش خصوصی و دولتی حرکت های مثبتی آغاز شده و فرمانداری و دیگر ارگان های متولی محکم پای کار هستند تا این مهم اتفاق بیفتد و باید در این زمینه رقابت سالمی در استان شکل بگیرد و نسبت به قیمت گذاری مناسب اقدامات لازم صورت گیرد.

طاهرخانی، قیمت فعلی کشمش را برای باغداران مناسب ندانست و گفت : در این خصوص پیشنهاد مناسب با نیاز و خواسته باغداران به سازمان جهاد کشاورزی اعلام شده و هر تصمیمی در این زمینه در استان اتخاذ شود به آن عمل خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار