همزمان با پنج کلانشهر کشور
طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان به طور همزمان در قم و چهار کلانشهر کشور طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.
کد خبر: ۳۲۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 05 November 2016
به گزارش تابناک قم، این طرح همزمان با قم در کلانشهرهای اهواز، تبریز، کرج و مشهد به اجرا گذاشته شد.

طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان در کلانشهرهای کشور ابتدا در حاشیه شهر و سپس در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر اجرا می شود.

تکمیل شبکه مراقبت های نوین سلامت

طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که طی آن همشهریان با مراجعه به پایگاه ها و مراکز بهداشت از خدمات ارائه شده استفاده می کنند.

پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت 16 مرکز بهداشتی در شهر قم وجود داشت که بعد از آن به 41 مرکز ارتقا یافت.

هم چنین پیش از اجرای طرح 50 پایگاه بهداشتی در قم فعال بود که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت این پایگاه ها به 138 پایگاه رسیده است.

در حال حاضر یک میلیون و 185 هزار تن از جمعیت قم در این طرح ثبت نام کرده اند و جمعیتی که تاکنون زیر پوشش خدمات طرح قرار گرفته اند 335 هزار و 720 تن هستند.

اجرای طرح تحول بهداشت در استان قم از اردیبهشت سال 94 در حاشیه شهر آغاز و در مهرماه سال گذشته نیز به صورت رسمی برای پوشش خدمات در کل شهر قم در نظر گرفته شد.

40 کارشناس تغذیه، 40 کارشناس سلامت روان و 66 پزشک عمومی به مجموعه ارائه دهندگان خدمات در استان اضافه شده اند.

ثبت نام بیش از یک میلیون نفر
    
دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در این مراسم گفت: 335 هزار و 720 نفر نیز تاکنون از خدمات بهینه طرح تحول حوزه بهداشت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: طرح تحول حوزه بهداشت قم از اردیبهشت ماه سال 94 آغاز شد و ابتدا در حاشیه شهر فعالیت کرد اما پس از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص گسترش این طرح در سراسر کلانشهر قم گسترش یافت.

ایرانی خواه عنوان کرد: قبل از اجرای طرح خدمات بهداشتی با سطح محدود و تنها در 50 پایگاه سلامت ارائه می شد اما پس از اجرای طرح این تعداد به 140 پایگاه رسیده است.

وی با تاکید بر اهمیت طرح تحول در حوزه بهداشت گفت: تکمیل این طرح تضمین کننده سلامتی و نشاط گروه های مختلف سنی از نوزادان تا کهنسالان بوده و جامعه را از بیماری های مزمن و صعب العلاج دور خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید از اجرای طرح تحول حمایت کرده تا بتوان این طرح را تکمیل کرد و مردم نیز در اجرای این طرح مشارکت داشته و همکاری کنند تا بتوان جامعه سالم و با نشاط را تشکیل دهیم و اصحاب رسانه نیز در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار