در حالی که نائب رئیس شورای شهر قزوین از حضور در شورا استعفاء داده است، شورای شهر قزوین با 12 عضو به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 06 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علی فرخ‌زاد، نائب رئیس شورای شهر قزوین ، چندی پیش  با حکم استاندار قزوین  به عنوان سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین منصوب شد. فرخ‌زاد نیز در تبعیت از قانون با استعفا از جمع شورای شهر قزوین خارج شد تا این خود آغازی بر یک کشمکش باشد.
12 نفره شدن شورای شهر قزوین نیازمند آن بود تا نفر اول عضو علی‌البدل وارد مجموعه ÷ اما این همان نقطه‌ای است که در سه سال پیش نیز نقطه دعوای دو جریان سیاسی بود. دعوا بر سر رد و یا تأیید نینا سیاهکالی مرادی.
شاید شخص سیاهکالی مرادی نیز هیچ‌گاه فکر نمیکرد که اینقدر نام او در استان چالش بر انگیز باشد. وی در انتخابات شورای شهر قزوین شرکت کرد و توانست با بیش از 9 هزار رای از نظر تعداد آرا نفر نخست اعضای علی‌البدل شود اما پس از رای‌گیری، از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شد و خورشیدی نفر دوم اعضای علی‌البدل جایگزین وی شد.
حال امروز بعد از گذشت بیش از سه سال و تأیید انتخابات شورای شهر با شکلی که گفته شد، با خروج و استعفای فرخ‌زاد دعوا بر سر فردی که باید وارد صحن شورای شهر شود دوباره آغاز شده است.
رئیس شورای شهر قزوین خواستار تأیید خورشیدی برای ورود به صحن شورا است اما فرماندار قزوین با مخالفت با وی، خوردشیدی را تأیید نکرده است.
فرمانداری قزوین رد صلاحیت سه سال پیش نینا سیاهکالی مرادی را غیر قانونی دانسته و دلیل آن را در بیانیه‌ای اینچنین پاسخ داده است که هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر چهارم قزوین بر اساس کدام بند قانونی نینا سیاهکالی مرادی را رد صلاحیت کرده است.
به تمام این اوصاف این کشمکش به نفع مردم نخواهد بود. فرمانداری قزوین در بیانیه‌ای که به همین دلیل صادر کرده صراحتا اعلام کرده است که قانون هیچ ضرب‌الاجلی را برای اعلام فرد جایگزین مشخص نکرده است و این خود می تواند ذهن‌ها را برای طولانی کردن این پرونده که دوباره باز شده است آماده کند.
برچسب ها: تابناک ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار