رئیس اداره آب و فاضلاب شهری چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: به شهروندان اطمینان می دهیم آب لوله کشی خانگی چابهار که از آب شیرین کن کنارک تامین می شود کاملا سالم و قابل آشامیدن است و سمی بودن آن قویا تکذیب می شود.
کد خبر: ۳۲۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 07 November 2016

مسعود شعلی بر اظهار داشت: جمع شدن جلبک های کشند قرمز در چند روز اخیر تاسیسات آب شیرین را با مشکل جدی تولید آب رو به رو کرده و موجب قطعی آب در چابهار و کنارک شده است.
وی ادامه داد: با تلاش های انجام گرفته وضعیت رو به بهبودی است.
وی افزود: هم اینک با همکاری و مساعدت ستاد بحران سیستان و بلوچستان و بازدید مدیران و کارشناسان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اقدامات برای عادی سازی تولید آب در آب شیرین کن کنارک در حال انجام است.
وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای در فضای مجازی و سطح شهر شایعه کرده اند که آب شهر چابهار وکنارک به دلیل وجود جلبک کشندسرخ در اطراف آب شیرین کن آلوده به سم و غیرقابل شرب است، خاطرنشان کرد: آب تولیدی از آب شیرین کن کاملا سالم و قابل آشامیدن است و شهروندان نباید نگران باشند و هزینه اضافی برای خرید آب معدنی پرداخت و یا به ایستگاه های تصفیه آب مراجعه کنند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری چابهار ادامه داد: متاسفانه در طول سالهای گذشته که اکنون نیز رواج دارد عده ای از شهروندان با باورهای غلط آب خانگی را برای آشامیدن استفاده نمی کنند و با گالن از ایستگاههای فروش آب در سطح شهر نسبت به تهیه آب اقدام می کنند که این تصور غلطی است.
شعلی بر بیان کرد: منکر کمبود آب و مشکلات آن نیستیم ولی از نظر کیفیت آب آشامیدنی به صراحت اعلام می کنم آب لوله کشی چابهار هیچ مشکلی برای آشامیدن ندارد.
وی از عموم مردم خواست برای مقابله با بحران بی آبی و رفع کمبود آب ضمن صرفه جویی و همکاری لازم، آب مصرفی مورد نیاز خود را با تانکر تهیه و ذخیره کنند.
وی تصریح کرد: مجموع تولید آب در آب شیرین کن کنارک 28 هزار مترمکعب است که 18 هزار مترمکعب آن به شهرستان چابهار و هشت هزار مترمکعب نیز برای شهر کنارک مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: از 18 هزار مترمکعب سهمیه آب چابهار 12 هزار مترمکعب برای 16 هزار اشتراک آب شهر چابهار با جمعیت بیش از 120 هزار نفر توزیع می شود و بقیه در منطقه آزاد و روستاهای طول مسیر مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه 12 هزار مترمکعب آب برای جمعیت شهر چابهار کافی نیست و به ناچار چندین سال است که آب شهر چابهار جیره بندی و به 2 منطقه شمالی و جنوبی تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: شهر چابهار نیازمند ساخت آب شیرین کن 50 هزار مترمکعبی است تا حداقل در پنج سال آینده مردم دغدغه تامین آب نداشته باشند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری چابهار بیان کرد: بیشتر استانهای کشور با کمبود آب رو به رو هستند و باید در مصرف آب صرفه جویی شود.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار