عملیات اجرایی خط انتقال لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد و بدین ترتیب این تصفیه‌خانه تا زمان تکمیل طرحِ ارتقا و توسعه از مدار خارج می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 08 November 2016

مدیر اجرایی خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران با بیان این خبر به پیشرفت ٧٥ درصدی این طرح اشاره کرد و گفت: این خط انتقال به طول ٥٣٠٠ متر از محل تصفیه‌خانه شهرک قدس (غرب) آغاز می‌شود و در امتداد بزرگ‌راه شیخ فضل‌الله نوری ادامه دارد و با عبور از خیابان‌های ناظریان(کوی نصر)، ستارخان و منصوری و عبور عرضی از میدان توحید به یکی از سرشاخه‌های خط انتقال غرب می رسد و به تصفیه‌خانه جنوب تهران منتقل می‌شود.

مسعودرضا ثامنی گفت: بر این اساس تا زمان تکمیل طرح ارتقای تصفیه‌خانه شهرک قدس، فاضلاب محدوده شمال‌غرب تهران در محدوده‌های پونک، شهرک غرب، سعادت‌آباد و جنت‌آباد شمالی به صورت موقت از طریق خط انتقال به تصفیه‌خانه جنوب منتقل می‌شود.

او افزود: در حال حاضر تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس ٨٥ هزار نفر ظرفیت تصفیه دارد و دبی متوسط آن ١٢٦٠ متر مکعب است، اما با توجه به مصوبات طرح جامع فاضلاب تهران مبنی بر افزایش ظرفیت این تصفیه‌خانه، مطالعات طرح ارتقای یک فاز آن و هم‌چنین ساخت دو فاز دیگر در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار دارد.

با افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک قدس، ظرفیت فاضلاب ورودی به ١٢٧هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد و ٥٤٤هزار نفر جمعیت افق طرح زیر پوشش قرار می‌گیرند. این طرح، نخستین طرحBOT(قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور است که به لحاظ مجاورت با برج میلاد و پارک پردیسان و منطقه مسکونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار