معاون فرهنگی ورزش وامورجوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان از صدور «جوان کارت» برای ۱۷ هزار جوان همدانی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 09 May 2015
معاون فرهنگی ورزش وامورجوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان بابیان اینکه سال گذشته برای ۱۷ هزار نفر«جوان کارت» صادر شد، گفت: امسال مهلت استفاده از جوان کارت دوماه است.

به گزارش مهر، اسدالله ربانی مهر در کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان با بیان اینکه پرداختن به موضوع ازدواج جوانان و نیز سازمان های مردم نهاد دو اولویت اصلی این کمیته است، اظهار داشت: مجمع خیرین ازدواج در استان با اهدافی چون آموزش به زوجین برای رفع مشکلات آنها و ساماندهی مراکز مشاوره آغاز به کار کرده و در برخی شهرستان ها مانند نهاوند تشکیل شده است. 

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد ظرفیت بسیار مناسبی برای فعالیت جوانان است، گفت: استان همدان جزو استان های برتر در این حوزه است. 

معاون فرهنگی ورزش و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال همدان میزبان سمن های سراسر کشور خواهد بود، ادامه داد: اخذ مجوز سمن ها برای جوانان در حوزه های مختلف مذهبی، فرهنگی، فضای مجازی، گردشگری و غیره ساده شده است.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته همدان ۸۵ درصد رشد در زمینه وام ازدواج داشته است، اذعان داشت: در موضوع ازدواج جوانان نیاز به ورود سایر دستگاه های فرهنگی وجود دارد. 

معاون فرهنگی ورزش و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در دو سال گذشته، افزود: در سال ۹۲ هفت هزار و ۸۹۰ ازدواج در همدان رخ داد و در سال ۹۳ با ۷۰۰ مورد کاهش به تعداد هفت هزار و ۱۳۸ ازدواج رسید. 

ربانی مهر تعداد طلاق ها را در سال ۹۲ یک هزار و ۵۵۳ مورد دانست و ادامه داد: این تعداد با ۹۴ مورد کاهش به یک هزار و ۶۴۷ طلاق در سال ۹۳ رسید. وی با بیان اینکه آمار طلاق در همدان در پنج سال اخیر کم شده، اظهار داشت: دو درصد آمار طلاق کشور متعلق به همدان است. 

معاون فرهنگی ورزش و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان با افزودن این مطلب که همدان جزو پنج استان برتر در زمینه برنامه های حوزه ازدواج است، گفت: یکی از مشکلات اساسی امروز در جامعه عدم الگوسازی جوانان است.

 ربانی مهر افزود: ترویج نشاط و شادابی و نیز ایجاد روحیه در جوانان از اقدامات مهمی است که باید همه سازمان ها در برنامه های فرهنگی خود آنرا لحاظ کنند. 

وی با اشاره به هفته جوان و برنامه های مربوط به این هفته، عنوان کرد: هر سال ۳۰ برنامه ثابت در این هفته صورت می گیرد و امسال ۲۰ مراسم در هفت نقطه شهر از سوی سمن ها برگزار خواهد شد.

 معاون فرهنگی ورزش و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان شمار جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال در همدان را ۲۱۳هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای ۱۷ هزار نفر از جوانان، «جوان کارت» صادر شد.

 ربانی مهر با بیان اینکه امسال مهلت استفاده از جوان کارت دو ماه است، ادامه داد: جنگ بزرگ شادی و تجلیل از جوانان برتر در حوزه های مختلف از برنامه های هفته جوان است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار