رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از رصد و کنترل شهرهای مرزی هنگام تردد زائران اربعین حسینی(ع) از سوی پرسنل متخصص این پلیس با هدف برقراری امنیت کامل و پایدار خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 11 November 2016
سردار «محمد رضا مقیمی» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، این مطلب را عنوان کرد.
وی در پاسخ به این سووال که پلیس آگاهی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) چه برنامه های دارد، افزود: در بحث امنیت زائران اربعین حسینی(ع) اقداماتی در دست انجام است.، اقداماتی که از محل مبداء یا شهرهای که زائران اربعین حرکت خود را برای شرکت در این اجتماع و راهپیمایی بزرگ مذهبی آغاز می کنند تا مرزهای بین المللی که می خواهند از کشور خارج شوند، انجام می شود.
مقیمی ادامه داد: در این راستا همه توان عملیاتی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، همه معاونت های ناجا از شخص فرماندهی نیروی انتظامی گرفته تا سردار جانشین تا سردار معاون هماهنگ کننده ناجا هر کدامشان مسئولیت های را بر عهده دارند.
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی توضیح داد: به عنوان مثال پلیس آگاهی به عنوان مسوول امنیت شهرها انتخاب و لحاظ شده و شهرهای مرزی را مورد رصد و کنترل قرار می دهد که خدای نکرده زمانی که زائران اربعین حسینی(ع) خودروهای خود را در پارکینگ ها یا سطح شهرهای مرزی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) پارک می کنند یا به هنگام رفت و آمدهای آنان در مرزهای بین المللی، چیزی از آنها از سوی افراد فرصت طلب و سارقان حرفه ای مورد سرقت قرار نگیرد.
سردار مقیمی اضافه کرد: امکانات و کارکنان خود را در شهرهای مرزی مستقر کرده ایم و طبق برنامه ریزی های انجام شده از سوی ناجا آنان برای انجام وظایفه محوله در راستای تامین امنیت و پایدار شهرها در حالت آماده باش کامل قرار دارند.
وی تاکید کرد: در این ارتباط تمامی سعی و تلاش خود را خواهیم کرد که در پنج محوری که برای پلیس تعریف شده که هر کدام از نیروها در یکی از این محورها در حال خدمت هستند، امینت زائران اربعین حسینی(ع) را تضمین کنیم، تا برای هیچ یک از زائران مشکلی پیش نیاید و این عزیزان بتواند برای انجام زیارت عتبات عالیات به کشور عراق عزیمت کرده و به سلامت به کشور بازگردند.
حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون یک میلیون و 170 هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی امسال نام نویسی کرده اند.
بر اساس آخرین آمار موجود تاکنون بیش از 850 هزار ویزا برای افرادی که به درستی مراحل قانونی ثبت نام را سپری کرده اند، صادر شده است.
به گفته محمدی، براساس تقسیم بندی های انجام گرفته براساس آخرین آمار ثبت نام کنندگان، 31 درصد از این تعداد از مرز شلمچه، 23 درصد چزابه، 42 درصد مهران و چهار درصد از طریق مرز هوایی کشورمان راهی عراق برای حضور در آیین اربعین خواهند شد.
معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه احتمالا بیست و پنجم ماه جاری(آبان) آخرین روز ثبت نام زائران در سامانه خواهد بود، گفت: تا هر زمانی که کنسولگری عراق برای پذیرش زائران فعالیت کند، ما نیز حضور خواهیم داشت.
بر اساس اطلاعات و آمار موجود و اعلامی از سوی مسوولان و دست اندرکاران در اربعین سال گذشته حدود 2 میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در مراسم اربعین راهی عراق شدند که امسال رقمی بیش از این یش بینی می شود.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 آبان ماه در مصلای تهران گشایش یافت و عصر امروز(جمعه 21 آبان ماه) پایان می یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار