کد خبر: ۳۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 09 May 2015
مدیرکل محیط زیست البرز با تاکید بر لزوم تفکیک زباله گفت: با تفکیک زباله‌ها علاوه بر کاهش آلودگی، از این تهدید می‌توان به عنوان فرصت در بخش تولید صنعت استفاده کرد.
حسین محمدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اجرای طرح پاکداشت طبیعت در جاده چالوس، اظهار داشت: این طرح با همکاری ورزش و جوانان استان، محیط زیست، جمعیت جوانان هلال احمر، سازمان های مردم نهاد، هیئت‌های ورزشی و سایر نهادها برگزار شد.
وی افزود: بیش از 2 هزار نفر از علاقمندان محیط زیست برای پاکسازی مسیر جاده چالوس از ابتدای بیلقان تا تونل کندوان بسیج شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از ریختن زباله توسط مردم و مسافران در مسیر انجام می‌شود، بیان کرد: امید است با اطلاع‌رسانی صحیح در این راستا تاثیرگذاری مناسبی بر روی رفتار و فرهنگ مردم داشته باشیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه دیده می‌شود برخی افراد با توجه به سطح اجتماعی بالا از ماشین‌های بسیار گران‌قیمت، زباله‌های خود را به بیرون پرتاب می‌کنند که باید با فرهنگ‌سازی مناسب، این معضل رفع شود.
محمدی با بیان اینکه جاده چالوس یکی از زیباترین مکان‌های کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مسافران و توریست‌های زیادی از این جاده عبور می‌کنند که این آلودگی زیست محیطی شایسته این مکان و مردم نیست.
وی با تاکید بر اینکه با فرهنگ‌سازی مناسب باید مانع از این آلودگی‌ها شویم، اظهار داشت: با تفکیک زباله‌ها، این تهدید به فرصت تبدیل می‌شود و به عنوان سرمایه و مواد اولیه در اختیار بخش تولید و صنعت قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار