عضو جامعه مدرسین تاکید کرد
عضو جامعه مدرسین بر لزوم رفع مشکلات ویزای زائران اربعین تاکید کرد و گفت: مسؤولان به سریع‌ترین نحو ممکن مشکلات ویزا را برای زائران اربعین در پایانه‌های مرزی رفع کنند.
کد خبر: ۳۲۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 15 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن فقیهی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یک حرکت معنوی اصیل است، اظهار کرد: کنگره عظیم راهپیمایی اربعین یکی از شعائر بزرگ مذهبی و معنوی مکتب تشیع محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی و از طریق رسانه‌های دشمن شبهات بسیاری با هدف تزلزل اعتقادات جوانان مطرح می‌شود، افزود: مسئله فضای مجازی به شدت به عقاید جوانان آسیب می‌رساند.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های رسانه‌های داخلی و تبلیغات شاهد تاثیرگذاری زیادی در جوانان نیستیم اما حقیقت و معنویت عاشورا زمینه‌ساز حفظ اعتقادات شده است.

فقیهی گفت: زائرانی که با پای پیاده در مسیر اربعین حضور پیدا می‌کنند هنگام حضور در حرم امام حسین(ع) بی‌اختیار منقلب و مجذوب معنویت حضرت سیدالشهدا(ع) می‌شوند.

وی بر لزوم تلاش برای بهره‌برداری از معنویت کربلا تاکید و اظهار کرد: شاید بخشی از جوانان در ایام دیگر توجهی به معنویات نداشته باشند، اما برای امام حسین(ع) هر کاری می‌کنند و اربعین به کربلا می‌روند لذا باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم.

این عضو جامعه مدرسین بر لزوم تلاش همه‌جانبه دولت جمهوری اسلامی در راستای تسهیل زیارت اربعین برای جوانان تاکید کرد و گفت: دولت باید تلاش کند هزینه‌های این سفر را تا جایی که امکان دارد تسهیل و ارزان کند، چرا که به هر اندازه جوانان زائر کربلا شوند تبلیغات سوء دشمنان خنثی می‌شود.

فقیهی با تاکید بر اینکه زمینه‌سازی برای تسهیل حضور جوانان در اربعین حسینی از ثواب بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر یک‌هزار منبر هم برگزار شود شاید به اندازه زمینه‌سازی برای حضور جوانان به کربلا موثر نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار