کد خبر: ۳۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 09 May 2015
سند آمایش سرزمین استان البرز روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی شد.
به گزارش ایرنا، استاندارالبرز دراین نشست محوری ترین موضوع را دراین سند مهم بالادستی جمعیت خواند وگفت: این محور موضوعی درتدوین برنامه ششم توسعه برای استان تاثیر دارد.
سید حمید طهایی ادامه داد: درگذشته به شاخص جمعیت توجه کمی شده که این موضوع مهم با توجه به مهاجرپذیری بالای استان البرز باید ازسوی مسوولان به جد دنبال شود .
وی خاطرنشان کرد: شورای برنامه ریزی و اعضای آن نقش سازنده ای در اجرایی شدن این تصمیم مهم استانی دارند که امید می رود با تلاش بیش از پیش هرچه سریعتر به نتیجه برسد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندارالبرز نیز از نهایی شدن سندآمایش سرزمین استان تا پایان تیرماه سال جاری خبرداد و گفت: این سند مهم بالادستی با 65 درصد پیشرفت کار همراه است.
ذبیح الله قائمی گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سند امایش سرزمین مورد توجه باید قرار گیرد نظام سکونتگاه ها است که از سال 90 فعالیتها برای انجام کارهای مطالعاتی این سند آغاز شده است.
وی ادامه داد: سند آمایش سرزمین مهمترین سند در توسعه استان البرز به شمارمی رود و از نیمه دوم سال 93 پیگیری های جدی دراین زمینه آغاز و کارگروهی با هدف انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتر دراین زمینه تشکیل شد.
معاون استاندارالبرزبا بیان اینکه تمامی دستگاههای اجرایی از اعضای این کارگروه هستند افزود: امروز یکی از بحثهای مهم شورای برنامه ریزی و توسعه استان تدوین سند آمایش سرزمین است و سند مذکور کاری تیمی بوده که عصاره دیدگاههای مختلف را در امور اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.
قائمی با اعلام اینکه سندآمایش سرزمین استان البرز راهبردی برای توسعه استان به شمار می رود یادآورشد: پس از تدوین این سند افق 20ساله ای برای استان نوپای البرز درنظرگرفته می شود که تمامی سندها براساس آن تهیه و تدوین خواهد شد.
وی مطالعات را مبنای برنامه ریزی دقیق خواند و تاکید کرد: امیدواریم با این سند که نتیجه مطالعات عمیق جمعیتی و جغرافیایی دراستان البرز است بتوانیم گامهای موثری را در زمینه توسعه برداریم.
مسایل زیست محیطی، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، فرهنگی و اموزشی و انرژی از جمله موضوعاتی بود که هریک از مدیران اجرایی مسوول دراین زمینه به بحث و تبادل نظر برای توجه بیشتر به آنها در سند امایش سرزمین استان البرز پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار