از ادعا تا واقعیت؛
در شرایطی که فرمانداری قزوین قانون را فصل‌الخطاب انتخاب نفر سیزدهم شورای شهر قزوین می دانست به یکباره نظر استاندار فصل‌الخطاب قرار گرفت.
کد خبر: ۳۳۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 18 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی، استاندار قزوین، هرگز  فکرش را نمی کرد که انتخاب فرخزاد به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی استانداری قزوین این همه حاشیه برای شهر قزوین به دنبال داشته باشد.
به دنبال خروج فرخزاد از جمع اعضای شورای شهر قزوین، نوبت نفر اول عضو علی‌البدل شورای شهر بود تا جایگزین این عضو مستعفی شود اما این یعنی باز شدن پرونده‌ای که همه فکر میکردند سالها پیش بسته شده است.
سه سال پیش بود که بعد از انتخابات شورای شهر قزوین، آراء نینا سیاهکالی مرادی به عنوان عضو علی‌البدل شورای شهر قزوین توسط هیئت نظارت بر انتخابات شورا باطل شد و خورشیدی نفر دوم علی‌البدل، جایگزین وی شد.
شاید کمتر کسی فکر می کرد که این پرونده که مدتها خبر داغ استان بود دوباره باز شود اما بعد از گذشت سه سال ، این پرونده دوباره باز شده ولی این بار گویا فرمانداری قزوین در حرکاتی زیگزاگی به دنبال احقاق حقوق سیاهکالی مرادی است.
موسوی فرماندار قزوین از همان روزهای ابتدایی، اعلام کرد که رد صلاحیت نینا سیاهکالی مرادی غیر قانونی بوده و نباید رد صلاحیت می شده و قانون به هیئت نظارت بر انتخابات این اجازه را نداده است.
وی فصل‌الخطاب این دعوا را قانون می دانست و معتقد بود باید طبق قانون با این پرونده برخورد شود . این ادعا تا اینجا کاملا قابل قبول و موجه بود اما فرماندار قزوین چند روز پیش به یکباره نظر استاندار را فصل‌الخطاب دانست و هیچ توضیحی برای این بحث نداد که اگر قرار است قانون در این رابطه نظری داشته باشد جرا باید استاندار نظر خود را اعلام کند.
شاید این چرخش فرماندار قزوین از ملاک بودن قانون به فصل‌الخطاب بودن حرف استاندار به جای قانون ناشی از خلأ قانونی است که فرماندار نیز در این رابطه متوجه آن شده است.
اما این پایان کار نبود تا اینکه استاندار قزوین شب گذشته در مصاحبه با برخی خبرنگاران استان به نکته قابل توجهی اشاره کرد. وی در این مصاحبه که در سایت استانداری قزوین نیز درج شده است گفت: « وقتی که ایشان را رد صلاحیت و آرای ایشان ابطال شد ایشان باید اعتراض خود را به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تسلیم می کرد و هیئت مذکور در آن مقطع زمانی صلاحیت لازم را برای بررسی، تصمیم گیری و اعلان نظر نهائی در خصوص تایید یا رد آرای ایشان داشت. در صورتی که این تشریفات نیز طی نشده است. »
نکته جالب اینجاست که فرمانداری قزوین در حالی به دنبال پیگیری پرونده نینا سیاهکالی مرادی است که این فرد در آن زمان که به قول خود به پرونده اعتراض داشته، مراحل اعتراض را طی نکرده و گویا روند قانونی اعتراض در این پرونده طی نشده است.
حال باید منتظر ایستاد تا ببینیم که اعتراض به نفر سیزدهم شورای شهر قزوین آیا از سوی فرمانداری قزوین است یا نینا سیاهکالی مرادی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار