همزمان با دهه آخر ماه صفر و چهارمین جایزه محتشم، 60 مجلس تعزیه در استان تهران در قالب همایش سوگ خورشید اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 21 November 2016
به گزارش ستاد خبری و اطلاع رسانی چهارمین جایزه محتشم، محمدحسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: در جایزه محتشم در سال‌جاری برنامه‌های متنوعی دیده شده است که از آن جمله برگزاری نشست‌های پژوهشی و تخصصی در حوزه شعر عاشورایی و موسیقی عاشورایی، برگزاری همایش و عصر شعر و برپایی نمایشگاه آثار منتخب تجسمی در برج میلاد است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مهم در حوزه فعالیت‌های آیینی و مذهبی در ایام ماه محرم و صفر، اجرای تعزیه و شبیه خوانی است که امسال با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، 60 مجلس تعزیه توسط 10 گروه در سطح استان تهران در قالب "همایش سوگ خورشید" برگزار می شود.

معاون هنری سینمایی ادامه داد: این برنامه های تعزیه در شهرستان های شمیرانات، ورامین، رباط کریم، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند و ری اجرا می شود و محل برگزاری تعزیه ها در بقاع متبرکه و مراکز مذهبی شهرستان های مذکور است. این همایش از تاریخ 4 تا 10 آذرماه همزمان با دهه آخر ماه صفر و ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

اسماعیلی هدف از برگزاری این همایش را بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه با تأکید بر ظرفیت فعالیت‌های هنری به ویژه تعزیه، بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای معرفی هر چه بهتر و تأثیرگذارتر فرهنگ عاشورا و حمایت از هنر والای تعزیه به ویژه گروه‌های شهرستانی برشمرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار