پست قرنطینه ای آفات نباتی در فرودگاه بین المللی شهرستان لامرد راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۳۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 22 November 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:معصومه قاسمی مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد گفت: به دلیل امکان انتقال آفات و بیماری های گیاهی و علف های هرز به داخل کشور، واردات گیاهان و درختان از طریق مرز هوایی و با پیگیری صورت گرفته پست قرنطینه ای آفات نباتی در فرودگاه بین المللی لامرد برقرار می شود.
وی افزود: این پست های قرنطینه ای از ورود آفات، بیماری ها و علف های هرز به داخل کشور جلوگیری کرده و گیاهان و محصولات کشاورزی را از گزند آن ها حفظ می کند.
قاسمی ادامه داد: آفات می توانند به صورت تخم، لارو، شفیره، پوره، حشره کامل و به وسیله گیاهان، میوه جات و اندام های گیاهی منتقل شوند.
همچنین بیماری های گیاهی به وسیله قارچ ها، باکتری ها، ویروس، نماتدها و فیتوپلاسما ها ایجاد می شوند و به همراه اندام های گیاهی، حشرات منتقل می شوند.
مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد تصریح کرد: مسافران ورودی از به همراه آوردن هرگونه خاک، گلدان، گل و گیاه، میوه، نشاء، بذر و پیاز خودداری کنند و برای وارد کردن هرگونه گیاه و قسمت های مختلف گیاهی از طریق سازمان حفظ نباتات شرایط قرنطینه ای وارد کردن آن ها را استعلام و دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار