مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 10 درصد تماس‌هایی که در شش ماهه امسال با خط 123 اورژانس اجتماعی کرمانشاه گرفته شده مربوط به کودک آزاری بوده است.
کد خبر: ۳۳۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 22 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا،دکتر امید قادری در همایش "پیشگیری از سوء رفتار با کودکان" که امروز (دوم آذر) برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته از کل تماس‌های گرفته شده با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی کشور،  ۲۳ هزار و ۷۰۷ مورد تماس در خصوص کودک آزاری بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد تماس، ۲۲ درصد مسامحه وغفلت، ۴۵ درصد آزار جسمی، دو درصد آزار جنسی و ۱۶ درصد جسمی و جنسی بوده است.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه نیز طی شش ماهه امسال ۲۱۷ مورد تماس تلفنی در خصوص کودک آزاری با خط تلفن ۱۲۳ برقرار شده که ۱۰ درصد کل  تماس‌های 123 را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد:  ۷۵ درصد موارد کودک آزاری نیز در خصوص غفلت و مسامحه از قبیل مسمومیت با متادون، رهاشدگی، بدسرپرستی و ... بوده است.

قادری تاکید کرد: در این مدت 175 مورد مداخله در محل توسط اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی به عنوان مرکزی مداخله‌گر در بحث‌های مختلف اجتماعی خصوص کودک آزاری ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: خط تلفن 123 نیز آماده پاسخگویی به مشکلات مختلف از جمله کودک آزاری است.

قادری از خانواده‌ها خواست به منظور جلوگیری از موارد کودک آزاری، به راحتی فرزندان خود را به افراد غیرقابل اعتماد نسپارند و خود آنها نیز فرزندانشان را بر اساس اصول درست و علمی تربیت کنند.

وی معتقد است، در دنیای کنونی و با گسترش جنگ‌های منطقه ای پدیده کودک آزاری نیز افزایش یافته است که گاهی نمونه‌هایی از آن را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار