بارگیری کشتی کمک های انسان دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مردم یمن با نام کشتی نجات در بندرعباس به اتمام رسید.
کد خبر: ۳۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 10 May 2015
به گزارش تابناک یزد، کشتی نجات شامل ۲ هزار و ۵۰۰ تن کمک های انسان دوستانه از جمله هزار و ۲۰۰ تن برنج، ۷۰۰ تن آرد، ۴۰۰ تن کنسرو، ۵۰ تن دارو و اقلام پزشکی، ۵۰ تن آب معدنی، ۲ هزار تخته پتو، هزار چادر گروهی و هزار سری ظروف آشپزخانه و والور است.

این کشتی با ۶۰ مسافر شامل ۱۵ نفر کادر پزشکی و هلال احمر، ۲۰ خبرنگار و شخصیت بین‌المللی صلح طلب، پنج نفر محافظ و ۲۰ خدمه ساعت ۱۹ امروز عازم یمن می شود.

در این سفر یک فرانسوی، یک آلمانی و پنج آمریکایی بعنوان شخصیت های بین المللی صلح طلب و فعالان ضدجنگ حضور دارند.

کشتی نجات شامل کمک های غذایی و دارویی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پس از ترک بندر شهید رجائی بندرعباس وارد دریای عمان، اقیانوس هند و خلیج عدن و با عبور از تنگه باب المندب وارد دریای سرخ می شود و در نهایت محموله انسان دوستانه خود را در بندر الحدیده یمن خالی می‌کند.

به گفته مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی های لازم با فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر کشورهای عمان،‌ جیبوتی و عربستان سعودی صورت گرفته است.

کشتی نجات به جز در دوازده مایلی بندرگاه حدیده یمن، مابقی مسیر ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتری خود را در آب‌های بین المللی و بر اساس قوانین دریانوردی بین‌المللی طی خواهد کرد.

به گزارش مهر،پیش از این و پس از تجاوز عربستان به خاک یمن، جمهوری اسلامی ایران سه بار از طریق هواپیما کمک های انسان دوستانه به یمن ارسال کرد اما هر بار با ممانعت و کارشکنی سعودی ها و تهدید جنگنده‌های این کشور این کمک‌ها بدست مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن نرسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار