تندباد که از سه روز گذشته شهرستان های غرب استان کرمانشاه (قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب) را در نوردید و همچنان در این مناطق مرزی در حال وزیدن است، خساراتی به واحدهای دامی و بخش کشاورزی وارد کرده و موجب قطع برق برخی از روستاها نیز شده است.
کد خبر: ۳۳۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 24 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،فرماندار سرپل ذهاب در این خصوص روز پنجشنبه گفت: بیشترین سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در این شهرستان 72 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است و بر اثر وزش تندباد خسارت هایی به برخی واحدهای دامی و همچنین بخش کشاورزی وارد شده است.
جهانبخش حیدری اضافه کرد: تندباد باعث کنده شدن سقف برخی از واحدهای دامی شد و قطع مقطعی برق در برخی مناطق روستایی بخش قلعه شاهین، دهستان بشیوه و پاتاق شهرستان سرپل ذهاب را نیز به دنبال داشته که با حضور به موقع گروه های امدادی این مشکل برطرف و برق مشترکان وصل شد.
وی گفت: کارشناسان در حال بررسی دقیق و برآورد میزان خسارت ناشی از وقوع تندباد در سرپل ذهاب هستند ضمن اینکه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران نیز پای کار هستند.
***
فرماندار گیلانغرب نیز سرعت وزش باد در این شهرستان را طی 24 ساعت گذشته، 72 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و اظهار داشت: تندباد به بسیاری از واحدهای مسکونی، دامی و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت زد.
کرم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد شدید در شهرستان گیلانغرب در پنجمین روز متوالی به بسیاری از نقاط این شهرستان خسارت زد که امروز دانشگاه های آزاد و پیام نور را نیز به تعطیلی کشاند.
وی اظهارکرد: براساس گزارش های واصله، تندباد در چهارشنبه شب نیز ده ها واحد مسکونی، دامپروری و مزارع محصول ذرت، تابلوها، درختان و تاسیسات برق را در روستاها و سطح شهر تخریب کرده است.
وی ادامه داد: از چهارشنبه شب تاکنون برق تعدادی از روستاهای دهستان های چله و حومه به دلیل شکستگی تیرهای برق و تخریب تاسیسات و سوختگی ترانس ها، قطع و یا دچار اختلال شده است.
محمدی گفت که بلافاصله گروه های کارشناسی متشکل از کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و مشغول رفع مشکلات ایجاد شده و همچنین بررسی و ارزیابی خسارت های وارده در نقاط مختلف شهرستان هستند که پس از جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با بیان این که هم اکنون برق 10 روستا و 2 شهرک در شهر گیلانغرب به علت تندباد شدید قطع است، خاطرنشان کرد: از زمان وقوع تندباد(سه روز گذشته) در مجموع برق 25 روستای این شهرستان قطع شد که با تلاش های صورت گرفته مشکل 15 روستا رفع شده است.
وی همچنین از زخمی شدن یکی از شهروندان گیلانغرب در اثر وقوع تندباد خبرداد و گفت: این فرد برای بهبود شرایط جسمانی به یکی از مراکز درمانی شهرستان اعزام و اکنون مداوا شده است.
*** 
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین نیز گفت: هم اکنون تندباد با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت در شهرستان مرزی قصرشیرین درحال وزیدن است و این وضعیت کماکان به طور نسبی تا فردا جمعه در جو منطقه حاکم است.
امیر پرویز نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که بیشترین سرعت تند باد در چند روز گذشته در این شهرستان 66 کیلومتر بر ساعت بوده است، افزود: دمای فعلی شهرستان مرزی قصرشیرین هشت درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوا نیز 6 درصد است.

***
ستاد بحران قصرشیرین برای مقابله با تندباد در حالت آماده باش است
فرماندار قصرشیرین گفت: ستاد بحران این شهرستان برای مقابله با تندباد و حوادث غیرمترقبه احتمالی از چند روز گذشته تاکنون در حالت آماده باش و پای کار است ولی تاکنون مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.
فرامرز اکبری با بیان این که همه تجهیزات و امکانات امدادی و خدماتی ستاد بحران برای خدمت رسانی احتمالی آماده است، افزود: خوشبختانه با تدابیر پیش بینی شده تند باد هیچ گونه خسارتی در شهرستان به همراه نداشت و تا به این ساعت هیچ گزارشی به ستاد مدیریت بحران و فرمانداری اعلام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار