رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به شیوع این بیماری غیرواگیر به صورت پنهان در بین مردم گفت: علت اصلی بیماری دیابت در سبک زندگی مردم است.
کد خبر: ۳۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 26 November 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمدرضا آقایی با اشاره به اینکه تعداد بیماران دیابتی در استان یزد بالا است اظهار داشت: عمده دلیل شیوع بیماری دیابت در استان تغییر در سبک زندگی مردم و کم تحرکی است.

وی با بیان اینکه در استان یزد بیش‌از یکصد هزار بیمار دیابتی شناسایی شده‌اند ادامه داد: به همین تعداد نیز بیمار پیش‌دیابتی در استان داریم و این در حالی است که اضافه وزن و چاقی از عوامل بیماری‌های غیر واگیر به ویژه دیابت است.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با تاکید بر اینکه بیش‌از نیمی از مردم یزد چاقی و اضافه وزن دارند اضافه کرد: تعداد بالای بیماران دیابتی و پیش‌دیابتی همچنین آمار بالای چاقی و اضافه وزن در استان نوعی هشدار است که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به تدوین سند کنترل دیابت و بیماری‌های غیرواگیر در استان براساس اسناد بالادستی و سند ملی عنوان کرد: استان یزد توانمندی‌های زیادی در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت دارد و به واسطه برنامه‌هایی که در این زمینه در استان اجرا شده، شیوع این بیماری تا حد زیادی کنترل شده است.

آقایی با تاکید بر اینکه در استان یزد مصرف بی‌رویه قند و شکر از گذشته وجود دارد گفت: مصرف شیرینی‌جات و محصولات قندی در استان سرانه مصرف بالایی دارد و زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت است.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری دیابت با توجه به زمینه‌های موجود در افراد در استان بیان داشت: برای درمان و کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت باید اطلاعات درست و مناسب به بیماران دیابتی و افراد در معرض بیماری ارائه کرد.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به تشکیل پرونده برای بیش‌از 37 هزار بیمار دیابتی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: تاکنون کمتر از نیم از کل بیماران استان در این مرکز برای کنترل بیماری خود تشکیل پرونده داده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار