کد خبر: ۳۳۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 04 December 2016

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۴۶۰۸ موقوفه در استان وجود دارد که با توجه به اینکه اکثر آنها با نیت مذهبی وقف شده، میزان درآمد سایر موقوفات حدود ۵ میلیارد ریال در سال است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در همایش تجلیل از یاوران وقف سیستان و بلوچستان که صبح امروز در دانشکده علوم قرانی زاهدان برگزار شد، افزود: وقف یک سنت اسلامی است که می‌تواند فقر و بسیاری از شکاف‌های اجتماعی را در جامعه از بین ببرد.

‌تدینی با اشاره به ضرورت بیان حسنات و برکات ناشی وقف و فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج این سنت اسلامی در جامعه، گفت: متاسفانه با وجود سفارش فراوان دین مبین اسلام امر وقف، هنوز بسیاری از مردم استان نسبت به فواید این سنت حسنه آگاه نیستند که می‌طلبد صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نسبت به معرفی بیشتر این مهم، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: سنت حسنه وقف نوعی از نوع دوستی و انصاف است که توسط حضرت محمد(ص) بنیان نهاده شده است. امروز باید تلاش کنیم از طریق برپایی برنامه‌های فرهنگی و دینی مساجد را به عنوان مهمترین پایگاه‌های اجتماعی در سطح جامعه معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار