66 دانش آموز ممتاز فرزند شهید و ایثارگر گیلانغرب روز سه شنبه طی مراسمی با حضور فرماندار و شماری از مسوولان محلی تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۳۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 06 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،فرماندار گیلانغرب در این مراسم گفت: فرزندان شهدا و جانبازان به عنوان ستارگان آسمان رشادت، فداکاری و ایثار، باید ممتاز باشند و در غیر این صورت در راه حقی که پیش گرفته ایم باید شک کنیم.
وی با بیان اینکه ما وارثان انسان های بزرگی هستیم که در بسیاری از زمینه ها اسوه هستند، بیان کرد: عزت و اقتدار نظام اسلامی به برکت خون پاک شهدا و ایثارگری های جانبازان سرافراز حاصل شده است.
وی با بیان این مطلب که شهدای ما در بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی سرآمد بودند و در خودباوری به جایی رسیدند که در میدان های نبرد در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند، بیان کرد: رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس عضو خود را از دست داده اند و اکنون به عنوان جانباز شناخته شده اند، امکان ندارد که سختی های زندگی را جز برای خدا بتوانند تحمل کنند.
فرماندار گیلانغرب ادامه داد: آزادگان سرافراز اگر سال ها تلخی اسارت، درد و شکنجه های روحی و جسمی را تحمل کردند به دلیل هدف والایی بود که داشتند.
محمدی افزود: با همین فرهنگ و روحیه خداباوری است که توانستیم مملکت را بر بال ملائک بنشانیم و امروز افتخار داریم به عنوان همرزمان و همسنگران آنان، پیام رسانان و رهروان خوبی برای آنها که در اوج مظلومیت ملت ایران مردانه پای در میدان نبرد گذاشتند، باشیم.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلانغرب نیز در سخنانی با بیان اینکه هم اکنون 117 دانش آموز شاهد و ایثارگر شامل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان از خدمات آموزشی، کلاس های تقویتی، مشاوره، سرانه مدارس غیرانتفاعی و هزینه های ایاب و ذهاب این نهاد بهره مندند.
جهانشاه کریمی ادامه داد: در شهرستان گیلانغرب سه مدرسه شاهد شامل دو مدرسه پسرانه در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و یک مدرسه دخترانه در مقطع متوسطه دوم، مشغول خدمت به فرزندان شاهد و ایثارگر است.
او گفت: 297 دانشجوی خانواده معظم شهدا و جانبازان از حمایت بنیاد شهید و امور ایثاگران گیلانغرب در بخش شهریه رایگان و مشاوره های تحصیلی و کلاس های تقویتی برخوردارند. 
در این همایش از 61 دانش آموز ممتاز شهرستانی و پنج دانش آموز برتر استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایای ویژه تجلیل شد.
این دانش آموزان فرزندان شهدا، جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان جنگ تحمیلی هستند که موفق به کسب رتبه های برتر علمی در سطح شهرستان و استان کرمانشاه شده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار