رئیس نظارت سازمان صنعت ومعدن گلستان:
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان دریافت هر گونه مبالغ مازاد به عنوان حق سرویس در رستوران ها را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: این اقدام ممنوع بوده و با متخلف برخورد قانونی می شود.
کد خبر: ۳۳۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 07 December 2016
 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان دریافت هر گونه مبالغ مازاد به عنوان حق سرویس در رستوران ها را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: این اقدام ممنوع بوده و با متخلف برخورد قانونی می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این سازمان علی اصغر اصغری افزود: بر اساس ماده 57 قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال 1392 عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت و به زیان مصرف کننده شود ،از مصادیق گرانفروشی است.
وی در خصوص نرخ مصوب در رستوران ها و چلوکبابی ها نیز اظهار داشت: نظر به اینکه تمام هزینه‌های مرتبط و عوارض قانونی در نرخ نامه ها لحاظ شده است دریافت هر گونه مبلغی تحت عنوان حق سرویس موجب افزایش نرخ 'اغذیه و اشربه' مورد عرضه در این واحدها شده و اخذ هرگونه وجه اضافی علاوه بر مبالغ اعلامی در نرخ‌نامه واحد صنفی غیر قانونی می باشد.
مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین با یادآوری قانون نظام صنفی و مصوبات هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور افزود: از آنجایی که واحدهای پذیرایی زیر پوشش سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (رستوران‌های بین راهی، سفره خانه‌های سنتی و مهمان‍‍پذیرها )می باشند، علاوه‌ بر دریافت‌ پروانه فعالیت از این ‌دستگاه‌ها ، ملزم به اخذ پروانه کسب از اتحادیه‌های صنفی مرتبط هستند و لذا به لحاظ تعیین و رعایت قیمت، عرضه کالا و خدمات تابع قانون نظام صنفی هستند.
رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان اضافه کرد: تمام رستوران‌ها در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ملزم به رعایت قوانین مصوب و نصب تابلو اعلام قیمت درمعرض دید مشتریان می باشند و هم استانی ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه‌ می توانند مراتب را از طریق تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌ در استان و یا شهرستان مرتبط اعلام نموده تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی همچنین از انجام نظارت‌های‌محسوس و غیر‌محسوس بر عملکرد رستوران‌ها خبر داد و گفت: اگر در این نظارت‌ها ، مواردی از تخلف مشاهده شود پیگیری و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار