سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری می‌گوید، مساله نبود پیست چوبی در ایران و نیاز به تمرین در آن در جلسات شورای برون مرزی مطرح شد و معاون ورزش قهرمانی هم گفت که در مورد پیست چوبی ساری صحبتی با رییس شرکت توسعه و تجهیز داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 10 December 2016
نصرالله پریچهره در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی اینکه مشکل زیرساختی دوچرخه سواری و مشکلات حاصل از نبود پیست چوبی در ایران را به اطلاع وزارت ورزش رسانده است یا خیر؟ تصریح کرد: در جلسات شورای برون مرزی این موضوع مطرح شد که چرا در نظر داریم اردوی تیم ملی را در هندوستان برگزار کنیم و در آنجا اطلاع دادیم که در ایران پیست چوبی وجود ندارد.
 
او ادامه داد: گفتیم که چند ماه در ایران هزینه می‌کنیم اما در نهایت رکابزنان باید به جایی بروند که با فضای آن آشنایی ندارند. بنابراین تصمیم گرفته شد همین هزینه را در محل مسابقات انجام دهیم تا حداقل رکابزنان مشکل فضا نداشته باشند. در کل نیاز به تمرین در پیست چوبی را در شورای برون مرزی درست جا انداختم و به آقای سجادی هم گفتم، او نیز یادداشتی برداشت و گفت در مورد پیست چوبی با مدبر رییس شرکت توسعه و تجهیز صحبت می‌کند.   
 
پریچهره در مورد وضعیت پیست چوبی ساری گفت: قدمت این پیست بیش از 15 سال است و مدت ساخت آن طولانی شده و کم کم دارد به خاطرات می‌پیوندد. شرکت توسعه و تجهیز پروژه‌های ملی زیادی دارد اما بحث این است ما سالن 15 و 16 هزار نفری در ایران زیاد داریم اما پیست چوبی اصلا نداریم بنابراین خیلی خوب می‌شود این پیست در دوران مدیریت آقای سلطانی فر به بهره برداری برسد.
 
او ادامه داد: 5-6 سال پیش قسمت اداری این پیست افتتاح شد اما هر چه زمان جلوتر برود همان قسمت هایی که ساخته‌اند نیز فرسوده خواهد شد. واقعا اگر این پیست چوبی آماده شود رکابزنان ایران دیگر باید برای حضور در مسابقات جهانی تمرین کنند.
 
پریچهره در پاسخ به این پرسش که اکنون تکلیف اردوی برون مرزی رکابزنان مشخص شده است، تصریح کرد: اردوی بعدی رکابزنان در اهواز است. به دنبال توافق با مسئولان ترکمنستان برای استفاده از پیست چوبی این کشور هستیم اگر به توافق نرسیم رکابزنان از اهواز به هندوستان می‌روند. با کاردار فرهنگی ایران در هند هم صحبت شده و هماهنگی و رایزنی هایی لازم انجام شده است. سعی براین است مدت زمان اردو طولانی نشود و فاصله پایان اردو تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا نیز کوتاه باشد.
 
سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در مورد مسئله دوپینگ در دوچرخه سواری نیز گفت: دوپینگ در سطح تیم ملی خیلی کنترل می شود اما در بحث آموزش در استان ها  و باشگاه ها فدراسیون باید قدم بیشتری بردارد و با روسای هیات های استانی و مربیان هماهنگی هایی داشته باشد در واقع باید شرایطی فراهم شود تا این طور نباشد که اگر دوپینگی از رشته‌ای اعلام می شود، یکی از  دوچرخه هم در کنارش باشد. از این رو طرحی را در مورد دوپینگ در حال آماده کردن هستیم و پس ز تکمیل ارائه خواهیم کرد.
برچسب ها: پیست چوبی ساری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار