فرماندار دهلران گفت: در میان شاخص های توسعه یافتگی، علم و دانش شاخصه های مهم برای پیشرفت و رسیدن به تعالی در هر جامعه ایی قلمداد می شود.
کد خبر: ۳۴۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 11 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سید حسینعلی موسوی روز یکشنبه در یادواره شهدای دانشجوی این شهرستان با حضور دانشجویان، اساتید، فرهنگیان و مدیران اجرایی اظهار کرد: توسعه یافتگی دارای شاخص های فراوانی است که در بین این شاخص ها علم و دانش از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
وی افزود: اگر علم و دانش و دانشگاه ها نباشند قادر نخواهیم بود که بهترین ها و نخبگان را در حوزه های مختلف تربیت و تحویل جامعه دهیم لذا علم و دانش جایگاه ویژه ای دارند که باید متناسب با این جایگاه به وظایف خود هم عمل کنند.
 
فرماندار دهلران تاکید کرد: مراکز دانشگاهی که تولید علم می کنند باید دقت داشته باشند که خروجی و تولید علم آنها در جامعه تاثیر گذار باشد و این علم و دانش منجر به کاهش آسیب های اجتماعی شود.
 
موسوی همه گروه ها و سلیقه ها، چهره های علمی و نخبگان را سرمایه های شهرستان برای تسریع در موضوع توسعه دانست و گفت: از همه نظرات و پیشنهادهای سازنده برای توسعه استقبال کرده و بهترین ایده ها نیز تشویق می کنیم.
 
فرماندار دهلران در ادامه کارنامه دولت تدبیر و امید در عرصه های داخلی و خارجی، برجام، امنیت مرزها، بهداشت و درمان و تحقق اقتصاد مقاومتی را درخشان و قابل تحسین دانست و افزود: برخی اوقات عده ای غیر منصفانه در داخل کشور و با همراهی بیرون، عملکردهای نظام و دولت را زیر سوال می برند که این امری ناپسند است.
 
وی برجام را از دستاوردهای بزرگ دولت برشمرد و اضافه کرد: دولت با تعهد به مفاد برجام به همه جهان و هم پیمانان آمریکا نشان داد که متعهد است و اینکه آمریکا میدان را خالی و بد عهدی می کند، مقصر آن دولت نیست.
 
موسوی با اشاره به اینکه دولت با هماهنگی برجام را پیش برده است، افزود: امروز دپیلماسی آمریکا در مقابل دیپلماسی ما کم آورده و میدان را خالی می کند که البته شخص رئیس جمهوری مواضع قدرتمندانه دولت را در مقابل بد عهدی آمریکایی ها بخوبی بیان کردند.
 
امام جمعه دهلران نیز در این آیین معنوی اعتقاد به جهاد و شهادت را عامل اقتدار اسلام و انقلاب در مقابل همه توطئه ها دانست و گفت: با مطالعه تاریخ در می یابیم عده ای با بصیرت برای جلوگیری از تسلط استکبار که قصد یغمای دین و سرمایه های ما را داشتند، ایستادند.
 
حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به ایستادگی عده ای از جوانان انقلابی و دانشجو در سال 32 در مقابل استکبار افزود: ایستادگی همه مردم بویژه دانشجویان که در آن زمان این مهم را درک کردند، موجب شکست رژیم در سال 57 شد.
 
وی دانشجویان را از اقشار آگاه و با بصیرت جامعه و پیشتاز در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش ها در زمان جنگ و بعد از آن دانست و گفت: عده ای فتنه گر قصد داستند دانشگاه ها را به بیراهه ببرند که با بصیرت دانشجویان راه به جایی نبردند.
 
حجت الاسلام موسوی به نقش دانشجویان با بصیرت در پیشرفت علمی و سازندگی کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز دانشجویان افسران مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و گوش به فرمان رهبری در حوزه های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، تولید علم و پیشرفت کشور هستند.
 
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی دهلران نیز در این آیین گفت: دانشجویان در حساس ترین لحظات انقلاب و دفاع مقدس با نثار جان خود در مقابل کفر و ستم ایستادند و بعد از آن نیز در همه عرصه ها بخوبی نقش خود را ایفا کردند.
 
عبدالحسین رحمتی افزود: قدر دانی از شهدا در واقع پاسداشت یاد و نام کسانی است که جان خود را فدای انقلاب و ارزش ها کردند و امروز نیز رهروان شهدا در آن سوی مرزها از حریم دین و اسلام و میهن دفاع می کنند.
 
اجرای شعر، پخش کلیپ، اجرای آهنگ پدران آسمانی و نمایش با موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و شهادت، تقدیر از خانواده شهدا و دانشجویان برتر از دیگر ویژه برنامه های یادواره شهدای دانشجو در دهلران بود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار