عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ توافقی در راستای بازگشایی دفاتر دیپلماتیک جدید ایران و آمریکا صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 12 May 2015

جواد جهانگیرزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به طرح موضوع موافقت ایران و آمریکا برای بازگشایی دفاتر دیپلماتیک در تهران و ایلات متحده اظهار کرد: هیچ توافقی با این محتوا و به اینصورت شکل نگرفته است.

وی طرح این مباحث را نوعی جو سازی رسانه ای دانست و گفت: تمام مذاکرات جاری حول محور مسائل هسته ای است و غیر از این موضوع روی مباحث دیگری مذاکره صورت نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر عملکرد و رفتار امریکایی ها مسیر توافق هسته ای را تعیین میکند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها اول باید حسن نیتشان را اثبات کنند و این رفتارهایی که الان سنا و مجلس نمایندگان و برخی از سیاسیون آمریکایی انجام می دهند نشان می دهد که هنوز روی موضوع توافقات یک جوسازی و چالش جدی وجود دارد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا می توان گفت روابط دیپلماتیک ایران با آمریکا وارد دوره تازه ای شده است یا نه، گفت: طبیعی است نسبت به گذشته تفاوت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته است، جلسات مستمر و رفت و آمدهای مکرر در پایتخت ها و یا در خود سازمان ملل و در محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل انجام گرفته است.

وی افزود: روند روابط نسبت به گذشته دستخوش تحولات عمده ای شده است واین تحولات به سمت تغییر پیش می ورد، ولی تا زمانی که نتایج مطلوب حاصل نشده به این زمینه باید با دید تردید نگاه کنیم، البته من مجموع مذاکرات را سودمند میدانم و امیدوارم نتایج آن نیز سودمند باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره انتشار فکت شیت توسط تیم مذاکره کننده نیز گفت: انتظار میرود که فکت شیت ایرانی سریعا منشر شود، تاخیر در این زمینه به عقیده من به زحمات وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده آسیب می زند.

جهانگیرزاده افزود: در شرایط کنونی دیگر تاکید زیادی روی فکت نیست چراکه مذاکرات بعدی شروع شده و ما باید منتظر دور بعدی اصلی مذاکرات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار