معاون استانداری کرمانشاه:
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: روا نیست فرزندان کرمانشاه بیکار باشند.
کد خبر: ۳۴۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 15 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، رضا رحیمی در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر فرهنگی استان که امروز( 25 آذر) در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت و روز پژوهش و فناوری اظهار کرد: در دین مبین اسلام توجه زیادی به علم و پژوهش شده، تا آنجا که در جای جای قرآن کریم به اهمیت علم‌آموزی تاکید شده است.

رحیمی پژوهش را همزاد بشر خواند و تاکید کرد: در پرتو پژوهش هنوز نام ابوعلی سینا و زکریای رازی و دیگر دانشمندان ایرانی در دنیا مطرح است و این موضوع نشان از توجه پشینیان ما به مقوله پژوهش دارد.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به عقب‌ماندگی‌ دو سه سده اخیر کشور، این اتفاق را دلیل بی‌توجهی به مقوله پژوهش عنوان کرد و افزود: همین بی‌توجهی‌ها سبب شده تا از قافله توسعه عقب بمانیم.

رحیمی با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران کارهای زیادی در حوزه پژوهش در کشور انجام گرفته است، ادامه داد: امروز دانشگاه ها به ظرفیت های خوبی رسیده‌اند و آمار بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گواه این مدعا است.

رحیمی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ کار توسعه‌ای در دنیا صورت نگرفته‌ مگر در سایه پژوهش، تاکید کرد: توسعه از دل پژوهش درمی‌آید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای رسیدن به موفقیت باید آموزش و پرورش را رکن اصلی نظام پژوهش و فناوری بدانیم، ادامه داد: همچنین باید نگاه و توجهمان را به پژوهش بیشتر کنیم. 

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه توسعه از دل مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای  بیرون می آید نه از دل سازمان‌های دولتی، افزود: توسعه را باید در مدارس و با مبنای پژوهش و فناوری نهادینه کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای توسعه پژوهش خیلی بیشتر از اینها است، ادامه داد: پژوهش باید به یک مسئله اجتماعی اخلاقی تبدیل شود.

رحیمی تاکید کرد: امروز در دنیا بحث نوآوری به مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی ها کشیده شده و تلاش می شود افراد از سنین کودکی پژوهش محور بار بیایند.

وی در ادامه با اشاره به حضور موفق آموزش و پرورش کرمانشاه در برنامه های هفته پژوهش امسال گفت: گرچه این موفقیت قابل تقدیر است، اما پژوهش نباید محدود به یک هفته باشد و باید در تمام طول سال تحصیلی مورد توجه قرار بگیرد و در کلاسهای درس به آن نگاه ویزه بشود.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد: کار پژوهشی حتما نباید در پژوهش سراها انجام شود، بلکه باید این روحیه پژوهش محوری را به کلاس‌های درس برده و تک تک سوالات دانش‌آموزان همراه با روحیه نقادی و پرسشگری باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر افت قیمت نفت بر اوضاع کشور، گفت: کشورهای پیشرفته و موفق که نفت ندارند، لذا باید ما هم در جهتی حرکت کنیم که وابستگی مان به نفت کاهش یابد.

رحیمی در ادامه از نرخ بالای بیکاری در استان به عنوان یک معضل یاد کرد و افزود: با روحیه پژوهش و کارهای جدید در حوزه فناوری می‌توان بخشی از معضل بیکاری را حل کرد.

رحیمی سپس با اشاره به وجود پارک علم و فناوری و مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گفت: صاحبان ایده‌ می توانند با حمایت این نهادها محصول تولید کرده و از این طریق هم شغلی برای خود دست و پا کنند و هم مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند.


معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه  با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در گذشته مرکزیت پنج استان کشور را بر عهده داشت، ادامه داد: پدران ما انسان‌های خلاق و نوآوری بودند و روا نیست که مردمانی با پیشینه تاریخی کرمانشاه، فرزنداشان بیکار باشند و اگر مشکلی در این زمینه هست ما مسئولین مقصریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار