مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همایش افراد نیک اندیش و خیران مدرسه ساز استان به زودی در قشم برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، بهروز امیدی در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این همایش به منظور ساماندهی و اثر بخشی مطلوب توسعه فرهنگ مشارکت های مردمی و با حضور متمکنین و خیران مدرسه ساز برگزار خواهد شد.
وی افزود: شناسایی و جذب خیران مدرسه ساز اهل چهارمحال و بختیاری ساکن در استان هرمزگان مهمترین هدف برگزاری همایش متمکنین نیک اندیش و خیران مدرسه ساز استان است.
امیدی به بدهی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به واحدهای تولیدی اشاره و تصریح کرد: به منظور تسویه حساب با واحدهای تولیدی، سازمان برنامه و بودجه استان هشت میلیارد ریال اختصاص می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه یادآور شد: این اداره کل توانسته رتبه نخست کشوری در زمینه آموزش در کمیته صیانت از حقوق شهروندی را کسب کند.
وی اظهار کرد: این اداره کل همچنین در ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی ستاد اقامه نماز نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
امیدی با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی افزود: چهارمحال و بختیاری در بحث سوادآموزی از رتبه 28 کشوری به رتبه نخست ارتقاء یافت.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای دستیابی به دستاوردهای مطلوب در همایش متمکنین نیک اندیش و خیران مدرسه ساز استان باید نیازهای اساسی آموزشی به ترتیب اولویت اعلام شود.
گودرز امیری تاکید کرد: نکات مهم، اساسی و قابل تصمیم گیری در شورای آموزش و پرورش گزارش گردد.
وی یادآور شد: به همین منظور باید علاوه بر ارایه مشکلات نسبت به اعلام درخواست ها و پیشنهادات هم اقدام کرد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال 6 هزار و 500 نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در کلاس های نهضت سوادآموزی مشغول به تحصیل هستند.
مرتضی ارشادی تصریح کرد: طرح بن پاداش 10 میلیون ریالی سوادآموزی در هفت استان ایلام، یزد، قم، سمنان، بوشهر، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.
وی افزود: براساس سرشماری عموی نفوس و مسکن سال 1390 تعداد بیسوادان چهارمحال و بختیاری پنج هزار و 536 بود است.
ارشادی اظهار کرد: از این تعداد 604 نفر در شهرستان اردل، 126 نفر در شهرستان بروجن، 316 نفر در شهرستان شهرکرد، 130 نفر در شهرستان فارسان، 849 نفر در شهرستان کوهرنگ، 184 نفر در شهرستان کیار و سه هزار و 317 نفر در شهرستان لردگان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به وجود 230 مدرسه تخریبی در استان گفت: از این تعداد 100 مدرسه تخریبی خطرآفرین است.
بیژن حیدری تاکید کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری برای نوسازی این مدرسه ها به پنج هزار میلیارد ریال نیازمند است.
وی افزود: البته این در حالیست که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تنها 19 میلیارد و 194 میلیون ریال در اختیار دارد.
حیدری تصریح کرد: در سال های اخیر 300 پروژه با مشارکت 270 خیر مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.
وی با اشاره به اجرای پروژه های آموزشی از سوی مشارکت خیران چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد پنج پروژه در شهرستان اردل، سه پروزه در فارسان، شش پروژه در بروجن، سه پروژه در بن، دو پروژه در سامان، سه پروژه در لردگان و هشت پروژه شهرکرد اجرایی می شود.
سال گذشته با برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری در تهران 380 میلیارد ریال اعتبار از طریق خیران حقیقی و حقوقی جذب شد.
برگزاری همایش متمکنین نیک اندیش و خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در جذب منابع مالی هم استانی های مقیم در قشم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار