تابناک: رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر رويكرد اصلي مديريت شهري محله محوري و محروميت زدايي از مناطق محروم است.
کد خبر: ۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ 08 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، رضا اميني با بيان اين مطلب گفت: اعتقاد اعضاي دوره چهارم شوراي اسلامي شهر اصفهان بر اين است به طور جدي با رويكرد محله محوري برای رفع محروميت گام برداريم.
به گفته وي در سال هاي گذشته به منظور رسيدگي به مناطق محروم منطقه ۷ به دو منطقه ۷ و ۱۴ تقسيم شده است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: با محروميت زدايي كالبد فيزيكي مناطق محروم با سبك اسلامي و الگوي گيري معماري اسلامي تغيير مي كند.
وي به افزايش ۳۰۰ درصدي بودجه محروميت زدايي در سال جاري اشاره و خاطرنشان كرد: بودجه تخصيص يافته براي منطقه ۱۴ در سال ۹۳ بيش از هزينه هاي عمراني اين منطقه بوده است.
اميني با بیان اینکه اصفهان محلات بسیاری دارد كه هر كدام پتانسيل خاص خود را دارد ، عنوان کرد: بايد از تمام اين داشته ها استفاده كرد و به آن بها داد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بيان اينكه در حال حاضر رويكرد اصلي مديريت شهري محله محوري و محروميت زدايي از مناطق محروم است، ادامه داد: مديريت شهري بايد شهر را به گونه اي اداره كند كه شهروندان به محله و شهر خود تعلق خاطر داشته باشند.
وي تاكيد كرد: رويكرد محله محوري راه نجات جامعه بوده و بايد بر اساس اين رويكرد هويت و تعلق به جامعه را در هر نقطه اي فراهم ساخت.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان عنوان کرد : مجموعه مديريت شهري اصفهان با طرح موضوعاتي نظیر محله محوري، شهروند مداري، قانون مداري، مشاركت شهروندي و رويكرد علمي جهادي بيش از هر زمان ديگري در پي تجديد ساختار محله اي شهر اصفهان و استوار نمودن برنامه هاي خود بر اساس محلات شهري است .

مهندس امینی رويكرد محله محوري را راه نجات شهر می داند و می گوید : بايد بر اساس اين رويكرد، احساس هويت و تعلق به محله و شهر را در شهروندان تقویت کرد .

ریيس شوراي اسلامي شهر اصفهان محله محوری و توزیع عادلانه خدمات رایکی از محورهای اصلی فعالیت شورا ی چهارم دانست و عنوان کرد: یکی از رویکردهای اصلی شورای شهر اصفهان توجه به هویت های محلی و مراکز محلی است.
امینی عنوان کرد: هویت های محلی و مراکز محلی مورد توجه قرار گرفته اند و شهروندان باید بتوانند نیازهای خود را در محلات شهر تامین کنند تا سفرهای شهری کاهش یابد.
به گفته ریيس شوراي اسلامي شهر اصفهان محله محوری و توجه به محله های شهر یکی از اولویت های شورای شهر است و تلاش می شود کمبودهایی که در محلات اصفهان وجود دارد ،بر طرف شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار