زرگرپور خبر داد:
تابناک: استاندار اصفهان گفت:هفته آینده جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دراصفهان تشکیل میشود تا واحدهای اقتصادی ومالی که به دلیل شرایط کشور دچار خسران شده‌اند مشخص و مشکلات آنها رفع شود.
کد خبر: ۳۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 13 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رسول زرگرپور پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی بزرگ فعالان اقتصادی به مناسبت عید سعید مبعث با تقدیر از رئیس و اعضای هیئت نمایندگان دوره هفتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تبریک به هیئت رئیسه جدید اتاق اظهار داشت: کشور ما دارای مشکلات زیادی است اما مردم ایران با انتخاب درست خود دولتی را انتخاب کردند که قرار است دو صفت مشخص داشته باشد؛ یکی اینکه همه امور را با تدبیر انجام دهد و دیگر اینکه با این تدبیر نور امید را در دل مردم روشن تر سازد.

وی افزود: در مدت کمتر از دو سال دولت علی رغم محدودیت‌های موجود به بخش قابل توجهی از شعارها و قولهای خود به مردم عمل کرده است اما همچنان راه زیادی در پیش رو دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان بیان داشت: آقای روحانی در سفر خود به اصفهان موضوعی برای نخستین بار مطرح کرد و آن اینکه دولت میان واحدهای صنعتی و نهادهای بازرگانی، کارآفرینان، سرمایه گذاران و مسئولان واحدهای افتصادی و مالی که به دلیل شرایط کشور دچار خسران و ضرر شده‌اند با مواردی که به دلیل عملکرد شخصی و یا عمل نکردن به تعهدات خود در قبال سیستم بانکی و جابه جا کردن منابع دچار معضلاتی شدند تفاوت قائل است.

وی ادامه داد: بر این اساس سعی می شود در حد توان مشکلات و معضلات گروه اول رفع شود و با گروه دوم نیز برخورد جدی انجام خواهد شد.

زرگرپور تاکید کرد: خوشحالم اعلام کنم که پس از حدود سه ماه از سفر ریاست جمهوری هفته گذشته هیئت دولت تشکیل کارگروه تسهیل برای رفع موانع تولید را تصویب و به ما نیز ابلاغ کرد و تمام واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکل بررسی خواهند شد.

وی اضافه کرد: اگر این واحدها از گروه نخست باشند تسهیلات خاصی از جمله کاهش سود بانکی به آنها تعلق خواهد گرفت و در ارتباط با چک‌های برگشتی آنها نیز قانون بانک مرکزی اعمال نخواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اگر واحدهای صنعتی از گروه دوم باشند به قوه قضائیه معرفی می شوند، بیان داشت: هفته آینده جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اصفهان تشکیل می شود که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و در کمیسیون کارگری آن ۲۶ واحد که در بحران‌هایی همچون تعدیل نیرو و .... به سر می برند مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه این کارگروه در سایت دولت قابل مشاهده است، بیان داشت: فعالان اقتصادی می توانند پیشنهادهای خود برای اداره بهتر این کارگروه و اصلاح آیین نامه و اولویت بندی واحدها را به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند.

زرگرپور تاکید کرد: به اندازه ای در این کار مصمم هستم که حاضرم هفته ای دو جلسه برای این بررسی ها تشکیل دهم تا مشکلات واحدهای صنعتی اصفهان رفع شود چراکه این مشکلات شایسته قطب صنعتی کشور که تولید کننده ۱۵ درصد تولیدات صنعتی است ، نیست.

وی افزود: اعتقاد دارم اتاق بازرگانی به عنوان یک مجموعه دارای ظرفیت، پتانسیل بسیار بالای نیروی انسانی، مدیریت و تکنولوژی است و باید تولید ایده، فکر، راه حل برای اصلاح قوانین و مقررات را ارائه دهد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امیدوارم حداقل هفته ای یک پیشنهاد از شما داشته باشم و تعهد می کنم هفته ای یک پیشنهاد را نیز پیگیری کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار