مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت:بدره با 61 میلی متر رکورددار بیشترین میزان بارندگی در24ساعت گذشته درستان شد.
کد خبر: ۳۴۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 25 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: بعد از بدره بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه های ایلام و ارکواز با 59 میلی متر، ایوان با 58 میلی متر و کارزان با 56 میلی متر ثبت شده است.
 
وی افزود: همچنین در این مدت در ایستگاه های فرودگاه ایلام و سرابله 51.8 میلی متر، چوار و شباب 49 میلیمتر بارندگی ثبت شد و کمترین میزان بارندگی نیز مربوط به ایستگاه های دهلران با 1.1 میلی متر، موسیان 1.5 میلیمتر و آبدانان 8.5 میلی متر است.
 
مدیرکل هواشناسی استان ایلام تاکید کرد: این میزان بارندگی در مناطق مختلف استان بر اثر فعالیت یک سامانه سودانی و مرطوب جنوبی است که از روز گذشته وارد آسمان استان شده و تا اوایل وقت دوشنبه هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.
 
شیخ الملوکی یادآور شد: با نزدیک شدن به ساعت های پایانی فعالیت این سامانه شدت بارندگی ها در جنوب استان خواهد بود و از فردا صبح نیز این سامانه بارشی به تدریج از آسمان استان خارج می شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، در سال زراعی جاری (از ابتدای مهر امسال تا پایان شهریور سال آینده) میزان بارندگی ها در استان ایلام نسبت به آمار میانگین بلند مدت سالانه با 101 میلی متر بارش تا این لحظه 60 درصد کاهش دارد که امید است با پایان یافتن این سامانه بارشی از میزان کاهش بارندگی ها در این استان کاسته شود.
 
در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار