دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به درخواست خانه صمت استان در تخصیص تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات نساجی گفت: پرداخت تسهیلات ارزی برای خرید ماشیت‌آلات دست‌دوم ممنوع است.
کد خبر: ۳۴۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 26 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد رضایی  در سی‌وسومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اظهار داشت: در زمینه پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات دست‌دوم ضمن ممنوعیت قانونی که وجود دارد سازمان بازرسی نیز نگاهی متفاوت دارد و نمی‌توان پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه ورود ماشین‌آلات دست‌دوم برای واحدهای نساجی استان شرایط خاصی دارد ادامه داد: شاید پرداخت تسهیلات در این زمینه با شرایط خاص و برای ماشین‌آلات خاص ممکن باشد که البته عمر مفید و نوع آن باید از سوی بانک مشخص شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به اینکه ما مخالف این پرداخت هستیم اضافه کرد: این کار شدنی نیست و این ماشین‌آلات دست دوم است و قطعا در آینده به مشکل بر می‌خوریم.

وی اظهار داشت: از حاکمیت تکنولوژی گرفته تا ضعف در تولید و کاهش کیفیت که موجب شکست صنعت و عدم پرداخت تسهیلات می‌شود لذا بر اساس قانون بانک‌ها، با صراحت ورود ماشین‌آلات دست دوم و پرداخت تسهیلات منع شده است.

رضایی با تأکید بر اینکه ورود ماشین‌آلات دست دوم با اهداف توسعه کشور مغایر است عنوان کرد: منطق درست این است که توسعه کشور را مورد توجه داشته باشیم و برای اشتغال و نیروی کار با علم روز برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: تکنولوژی جدید کیفیت بهتری دارد و حتی ترکیه با تکنولوژی جدید وارد بازار شده و تولیداتی را ارائه می‌کند که در بین مردم جایگاه دارد لذا اگر بخواهیم جایگاه بهتری در بازارها داشته باشیم باید تکنولوژی داشته باشیم نه اینکه برای واردات ماشین‌آلات دست‌دوم تلاش کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار